۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
کد خبر: ۶۶۵۸۰۹
حجت الاسلام اسماعیل زاده خبر داد؛

برگزاری دوره دانش افزایی پژوهشی اساتید مدارس علمیه شرق مازندران

برگزاری دوره دانش افزایی پژوهشی اساتید مدارس علمیه شرق مازندران
مازندران - معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران از برگزاری دوره دانش افزایی پژوهشی اساتید مدارس علمیه شرق استان در مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا خبر داد.

حجت الاسلام صدرالله اسماعیل زاده، معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در مازندران، از برگزاری دوره دانش افزایی پژوهشی اساتید مدارس علمیه شرق استان در مدرسه علمیه جعفریه رستمکلا خبر داد.

وی با بیان این که این دوره به صورت حضوری و با رعایت کامل دستورالعمل بهداشتی و به صورت محدود برگزار شد، افزود: در این دوره آموزشی، مهم ترین مهارت های لازم برای پژوهش در سطح حوزه برای اساتید شرکت کننده تبیین شده است.

استاد حوزه علمیه مازندران بر ضرورت ارتقاء سطح دانش پژوهشی اساتید تأکید کرد و با اشاره به این که برگزاری مستمر این دوره های آموزشی به تحقق این امر کمک خواهد کرد، تصریح کرد: تقویت پژوهش درحوزه های علمیه نیازمند تقویت سطح دانش پژوهشی اساتید است.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با تأکید بر این که کارگاه های آموزشی به ارتقاء مهارت های پژوهشی اساتید کمک خواهد کرد، افزود: حوزه برای رسیدن به جایگاه واقعی خود در امر تحقیق و پژوهش نیازمند اساتید و طلاب پژوهشگر است.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که خوشبختانه در سال های اخیر شاهد رویکرد جدیدی در بخش پژوهش حوزه هستیم، تصریح کرد: ادامه و تقویت این مسیر فعلی می تواند به رونق فعالیت های پژوهشی در حوزه کمک کند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که در حال حاضر بسترهای لازم به منظور تقویت امر پژوهش در سطح مدارس علمیه بیش از گذشته فراهم است، بیان داشت: با توجه به استعدادهای پژوهشی که در سطح مدارس علمیه وجود دارد، برگزاری این دوره های آموزشی می تواند در کشف و تقویت این استعدادها یاری دهنده باشد.

وی با اشاره به این که پژوهش و تحقیق از دیرباز در حوزه های علمیه رونق جدی داشته است، خاطرنشان کرد: بی توجهی به این مسأله مهم موجب عقب ماندن حوزه از رشد علمی و پژوهشی در مقایسه با سایر مراکز علمی خواهد شد.

معاون پژوهش حوزه علمیه مازندران با بیان این که تربیت و پرورش طلاب نخبه و با استعداد نیازمند تقویت تحقیق و پژوهش در حوزه است، تصریح کرد: در این مسیر اساتید حوزه نقش بسیار محوری ایفا خواهند کرد.

حجت الاسلام اسماعیل زاده با اشاره به این که برنامه های آموزشی ما در حوزه نیز باید به سمت پژوهش محور شدن حرکت کند، تصریح کرد: یک طلبه برای رسیدن به مدارج علمی بالا به طور حتم نیازمند توجه جدی به مهارت های پژوهشی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که فعالیت های علمی طلاب بدون آموختن مهارت های پژوهشی ابتر خواهد ماند، افزود: اساتید حوزه باید ابتدا خود با مهارت های روز پژوهش آشنا شوند تا بتوانند طلاب را به حرکت در این مسیر هدایت و راهنمایی کنند.

وی با اشاره به این که کارگاه های مهارت آموزی پژوهشی حوزه علمیه مازندران به دو شیوه حضوری و مجازی برگزار می شود، خاطرنشان کرد: یکی از برنامه های مهم این معاونت تقویت برگزاری چنین دوره های آموزشی در سطح مدارس علمیه استان با هدف تقویت نگاه پژوهشی در اساتید حوزه است./950/ت310/ب1

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۹
کارگاه های آموزشی فوق اقدام موثری بوده. از ایشان ممنون
0
0