۱۹ مهر ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۵
کد خبر: ۶۶۵۸۱۲

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان

چند خبر کوتاه از حوزه علمیه خراسان
خراسان رضوی - راه اندازی سامانه مباحثات در مدرسه علمیه عالی نواب و نام نویسی دوره پاییزی آموزش مجازی مبلغان از جمله خبرهای کوتاه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام علیرضا یعقوبی مسئول آموزش مدرسه علمیه عالی نواب از راه اندازی سامانه‌ی مباحثات در این مدرسه خبر داد و گفت: راه اندازی سامانه‌ی الکترونیکی در این مدرسه به بهبود مباحثات کمک می کند و اساتید ناظر می توانند در فضای مجازی در جهت انتقادات و پیشنهادات و ثبت حضور و غیاب و پیگیری ارجاعات از آن بهره بگیرند.

وی، با اشاره به اینکه ارتباط ناظران با استاد درس، ارجاع به کتب دیگر و پیگیری آن و همچنین ثبت دقیق حضور و غیاب از جمله وظایف ناظران است، افزود: با توجه به اینکه همدلی اساتید ناظر با طلاب از ارکان مهم مباحثه است، لذا ضمن رفاقت با طلاب، مسئولین ذی ربط را در جریان مشکلات معیشتی و علمی طلبه ها قرار داده تا مدرسه در حد توان، مشکلات طلاب را رفع نماید.

مسئول آموزش مدرسه علمیه عالی نواب در ادامه با تاکید بر اخلاص در طلبگی، گفت: از مسائل مهمی که در دستور کار واحد آموزش مدرسه علمیه عالی نواب می باشد، تربیت استاد است، از این رو دوره ی دانش افزایی به صورت کوتاه مدت برای اساتید ناظر برگزار خواهد شد.

حجت الاسلام یعقوبی در پایان با ترسیم نظام شبکه ای مباحثات برای اساتید ناظر، ابراز کرد: تا آن جا که امکان دارد مباحثات در محیط مدرسه و به صورت حضوری و در شرایط حاضر با رعایت شیوه نامه های بهداشتی، برگزار شود.

ثبت نام دوره های مقدماتی در مرکز مشاوره حوزه علمیه خراسان

سیدحامد عاملی، مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان از آغاز ثبت نام دوره های مقدماتی ویژه مهرماه 99 در این مرکز خبر داد.

مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان، به شروع ثبت نام در هشت دوره ی جدید تا 20 مهرماه در این مرکز اشاره کرد و افزود: ثبت نام دوره های آموزشی مزاج شناسی با رویکرد نوین، اصول و فنون مشاوره، روانشناسی اسلامی، اشتغال در هزاره سوم، مهارت های ارتباط، پرورش خلاقیت در کودکان و نوجوانان و روشهای ایجاد انگیزه و نظارت تحصیلی از سوی والدین، آغاز شده است و تا بیست مهرماه ادامه خواهد داشت.

عاملی با بیان اینکه مزاج شناسی با رویکرد نوین با سرفصل های شناخت انواع مزاج، خصوصیات جسمی هر مزاج، تاثیر مزاج شناسی در انتخاب همسر، شناسایی بیماری های هر مزاج، برگزار می شود، گفت: دوره ی اصول و فنون مشاوره نیز با موضوعات اصول و فنون کاربردی مشاوره، آئین مشاوره دهی حرفه ای، بایستگی های مشاور و مشاوره، فنون مدیریت جلسه مشاوره و شیوه مواجهه با مقاومت مراجعه کننده، برگزار می شود.

وی تصریح کرد: دوره روانشناسی اسلامی با سرفصل هایی از قبیل قرآن و روانشناسی، بیان دیدگاه های مختلف در مورد افسردگی، راهکارهای روانشناسی اسلامی، رابطه علم و دین و ...، دوره ی پرورش خلاقیت در کودک و نوجوان با موضوعات ویژگی های افراد خلاق، موانع خلاقیت، اصول پرورش خلاقیت و ...، و همچنین دوره ی هنرارتباط، راهکارهای چگونگی برقراری ارتباط موثر با مخاطبین را آموزش می دهند.

مسئول مرکز مشاوره و مهارت آموزی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه انگیزه و ایجاد آن در کودک و نوجوان و سبک فرزندپروری در دوره ی روش های ایجاد انگیزه و نظارت تحصیلی والدین، آموزش داده می شود، افزود: عصر دانایی چیست، تفاوت آن با قدیم، بازار کار و مهارت اشتغال زایی در عصر دانایی و ...، از سرفصل های دوره ی اشتغال در هزاره سوم است.

عاملی با تاکید بر اینکه مهلت ثبت‌نام دوره‌هاي آموزش مجازي مهرماه مركز مشاوره با اعطاء گواهينامه تا 20 مهر است، یادآور شد: علاقمندان برای شرکت در این دوره ها می توانند از طریق ارتباط با آیدی @M_moshavereh1 و همچنین کانال این مرکز به آدرس https://eitaa.com/moshaverhh97 در پیام رسان ایتا در هر یک از دوره های مدنظر ثبت نام کنند.

گفتنی است، برای کسب اطلاعات بیشتر نیز، شماره تماس 32008802 - 32008803 – 051 نیز در اختیار مخاطبان قرار دارد.

برگزاری هشتاد و هشتمین دوره اصول و فنون پایان نامه نویسی

حجت الاسلام محمدحسین محمدی، مسئول اداره ترویج مهارت‌های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه علیمه خراسان گفت: با توجه به اينكه تدوین پایان نامه سطح 3 حوزه علميه خراسان منوط به گذراندن کارگاه «اصول و فنون پایان نامه نویسی» مي‌باشد، این اداره، اقدام به برگزاري هشتاد و هشتمین دوره پايان نامه نويسي بصورت مجازی در سامانه LMS کرده است، لذا شرکت در این کارگاه برای طلاب سطح سه که شرايط آنان براي ورود به مرحله تدوين پايان‌نامه محرز گرديده، ضروری است.

وی با اشاره به الزام این دوره برای متقاضیان نگارش پایان نامه سطح3 اعلام کرد: طلاب برای شرکت در این دوره ها باید دروس کتبی و شفاهی سطح3 خود را به اتمام رسانده و حداقل معدل 14 را دارا باشند.

حجت الاسلام محمدی ابرازکرد: ضرورت و آسيب شناسي پژوهش در پايان نامه‌های حوزوی، آشنايي با تحقيق و پژوهش، نحوه انتخاب موضوع پايان نامه، نحوه نگارش طرحنامه پايان نامه، آشنايي با اساتيد مشاور و راهنما و وظائف آنها، آشنايي با منابع علمي، نحوه استخراج محتوا از منابع علمي، آشنايي با ساختار پايان نامه، آموزش تدوين ظاهري پايان نامه، نحوه آماده سازي نهايي پايان نامه، آشنايي با نحوه دفاع از پايان نامه و ...، از سرفصل های اصلی این دوره عنوان است.

مسئول اداره ترویج مهارت‌های پژوهشی معاونت پژوهش حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه طلاب می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 32008464 تماس حاصل نمایند، در پایان یادآورشد: متقاضیان محترم میتوانند جهت ثبت نام به سایت حوزه علمیه خراسان، پورتال طلبگی، بخش پژوهش، صفحه ثبت نام ها، ثبت نام کارگاه پایان نامه نویسی مراجعه نمایند.

گفتنی است، جديدترين اخبار و اطلاعات مربوط به دوره ها و کارگاههای پژوهشی به صورت روزانه در پيام رسان سروش معاونت پژوهش به آدرس http://sapp.ir/howzehpajohesh و پيام رسان ايتا به آدرس https://eitaa.com/joinchat/1846018082C067d491c5f منتشر مي شود.

مصاحبه های اولین دوره عمومی تربیت مبلغ زندان در حال برگزاری است

مصاحبه های اولین دوره عمومی تربیت مبلغ زندان ویژه طلاب برادر مشهد که با استقبال گسترده روبرو شد، از سوی معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان در حال برگزاری است.

طلابی که ثبت نام کرده اند می توانند برای اطلاع از زمان مصاحبه خود به کانال معاونت تبلیغ در ایتا به نشانی https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، کلاس ها در روزهای شنبه و چهارشنبه هر هفته از ساعت ۱۳ تا ۱۶ از سوم آبان آغاز و تا ۳ بهمن ماه ۹۹ ادامه خواهد داشت.

نام نویسی دوره پاییزی آموزش مجازی مبلغان

معاونت تبليغ این حوزه با همكاري  دفتر تبليغات اسلامي خراسان رضوی در راستاي آموزش مهارت هاي تبليغي به طلاب و توانمندسازي مبلغين نسبت به برگزاري دوره های آموزش مجازی اقدام کرده اند که این دوره ها در قالب 17 عنوان آموزشی به دو صورت حضوري و مجازي برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، دوره آموزشي تبليغي به صورت مجازي در 6 سرفصل شامل: معیارشناسی خانواده دینی(عمومی)، پاسخگویی به شبهات، آسیب های اجتماعی، فرق و مذاهب، تبلیغ نوین، تبلیغ عمومی و بصیرت افزایی معرفتی دینی برگزار می شود.

در اطلاعیه نام نویسی این مدرسه، اعطاي گواهي آموزشي پايان دوره، اولويت در اعزام عمومي وتخصصي، تشكيل پرونده تبليغي(طلاب فاقد پرونده تبليغي) و ارتقاي رتبه تبليغي ، تقديراز برگزيدگان و امكان شركت در دوره هاي تخصصي وتكميلي از جمله مزایا آن، نام برده شده است.

علاقه مندان می بایست برای ثبت نام تا 30 مهرماه 99 به سامانه طلاب در سایت حوزه علمیه خراسان، قسمت تبليغ صفحه ثبت نام ها مراجعه کنند.

لازم به ذکر است، شروع دوره ها از اول آبان ماه 99 می باشد و می توانید برای كسب اطلاع بيشتر با شماره 32008416 تماس گرفته و يا به لينك https://eitaa.com/joinchat/4089708577C789eb1fada در کانال معاونت تبلیغ حوزه علمیه خراسان در ايتا مراجعه کنید./864/ت303/ب1

امیر خاکراه
ارسال نظرات