۱۸ دی ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۸
کد خبر: ۶۷۲۲۰۸

حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا + تصویر

حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا + تصویر
آغاز جلسه مجلس نمایندگان و مجلس سنا در کنگره آمریکا برای آرای الکترال با حمله به کنگره آمریکا توسط طرفداران ترامپ مواجه شد و شورش در آمریکا رخ داد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل خبرگزاری رسا، نمایندگان و مجلس سنا در کنگره آمریکا جلسه مشترک برگزار کردند که طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا حمله کردند و دست به کودتا زدند. جزئیات کودتا در آمریکا و حمله به کنگره آمریکا توسط طرفداران ترامپ را میخوانید.

در حالی که قرار بود کنگره آمریکا تا ساعاتی دیگر برای تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری این کشور تشکیل جلسه دھد، هزاران نفر از هواداران دونالد ترامپ رئیس‌جمهور کنونی آمریکا که در انتخابات ریاست جمهوری این کشور بازنده شده و تنها دو هفته دیگر در کاخ سفید حضور خواهد داشت، در خیابان‌های واشنگتن تجمع کرده‌اند تا اعتراض خود را به نتیجه انتخابات اعلام کنند.

حامیان ترامپ در واشنگتن صبح روز چهارشنبه به وقت محلی تظاهرات گسترده آغاز کردند و تصاویر در حال به‌روزرسانی از تظاهرات نشان می‌دهد که هر لحظه به تعداد تجمع‌کنندگان افزوده می‌شود.

پس از اتمام سخنرانی جنجالی ترامپ در مقابل کاخ سفید، پلیس و نیروهای امنیتی اطراف کنگره آمریکا در مواجهه با طرفداران ترامپ با هم درگیر شدند و زد و خورد با آنها صورت گرفت.

برخی منابع اعلام کردند ترامپ از طرفداران خود خواست برای حمایت از نمایندگان جمهوری‌خواه و دادن جرات به آنها برای بازگرداندن دموکراسی به کشور، با هم به سمت کنگره حرکت کنند.

شورش در آمریکا | حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا + تصویر

تهدید به بمبگذاری در ساختمان کنگره آمریکا

منابع خبری چهارشنبه شب به وقت تهران از بازرسی دو ساختمان کنگره آمریکا در شهر واشنگتن به دلیل تهدید به بمبگذاری خبر دادند.

روزنامه نیویورک تایمز از کشف یک بسته انفجاری در مقر حزب جمهوریخواه و انفجار ایمن آن خبر داد.

در حالیکه هوداران «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا با نیروهای امنیتی در اطراف ساختمان کنگره آمریکا زد و خورد می‌کنند و هوداران ترامپ با عبور از لایه‌های امنیتی به ساختمان کنگره وارد شدند.

منابع خبری گزارش دادند که پلیس مستقر در ساختمان گنگره بعد از دریافت تهدید به بمبگذاری در دو ساختمان در کنگره آمریکا به تخلیه و  بازرسی آن مکان‌ مشغول شد.

رسانه‌های آمریکا همچنین از دستگیری چندین نفر از حامیان دونالد ترامپ که برای اعتراض به نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری در واشنگتن به خیابان آمده‌اند خبر داده‌اند. 

وبگاه شبکه خبری «سی‌ان‌ان» نوشته صدها نفر از نیروهای پلیس در سراسر واشنگتن، همزمان با حضور طرفداران ترامپ در خیابان‌ها در حالت آماده‌باش قرار گرفته‌اند.

این رسانه نوشت: تا ساعت ۱۰:۰۰ صبح چھارشنبه به وقت محلی، هزاران نفر در  نزدیکی بنای یادبو واشنگتن تجمع کرده‌اند. پلیس در اطراف این منطقه تابلوهایی نصب کرده که در آن به حاضران در این تجمع هشدار داده شده حمل سلاح غیرقانونی است.

شورش در آمریکا | حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا + تصویر

محافظان معاون رئیس‌جمهور آمریکا را از کنگره خارج کردند

ساختمان گنگره در واشنگتن پایتخت آمریکا پس از حمله معترضان طرفدار ترامپ به هرج و مرج کشیده شد.

تظاهرکنندگان پس از ورود به ساختمان کنگره جلسه را بهم زدند. و نمایندگان در اتاق‌هایشان سنگر گرفته و به علت پخش شدن گاز اشک‌آور درون ساختمان، ماسک ضدگاز زده‌اند.

از طرف دیگر سرویس مخفی ایالات متحده آمریکا، با توجه به خطر امنیتی مایک پنس معاون رئیس‌جمهور را از ساختمان خارج کرده است.

یک شاهد عینی اغتشاشات در واشنگتن اعلام کرد هواداران ترامپ با شکستن 4 لایه امنیتی و محافظان کنگره به داخل ساختمان نفوذ کردند.

ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر در واکنش به نفوذ هوادارانش به ساختمان کنگره نوشت: لطفاً از پلیس کپیتول (پلیس کنگره) و نیروهای مجری قانون حمایت کنید. آنها واقعاً به نفع کشورمان کار می‌کنند. آرامشتان را حفظ کنید.

در پی هجوم طرفداران دونالد ترامپ به ساختمان کنگره، نمایندگان دموکرات کنگره از مایک پنس معاون رئیس جمهور آمریکا خواستند از اختیار قانونی خود جهت عزل ترامپ استفاده کند.

شورش در آمریکا | حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا + تصویر

اعزام گارد ملی آمریکا به کنگره

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اعلام اعزام گارد ملی برای کمک به نیروهای امنیتی فدرال در کنگره، گفت «کریستوفر میلر» سرپرست پنتاگون نیز با سران کنگره در تماس است.

زخمی شدن شماری از نیروهای پلیس

رئیس پلیس واشنگتن از زخمی شدن تعدادی از عناصر پلیس در جریان خشونت‌های کنگره آمریکا خبر داد و گفت: چندین نفر هم در این خصوص بازداشت شده‌اند.

یک زن در کنگره آمریکا تیر خورد

نیروهای امدادرسان در حال کمک به فردی که در حال خونریزی شدید است. گزارش‌ها حاکی است به یک نفر در ساختمان کنگره شلیک شده است.

منابع خبری گزارش دادند که یکی از طرفداران ترامپ که همراه دیگر معترضان وارد کنگره شده بود به ضرب گلوله نیروهای امنیتی کشته شد.

کشته شدن 4 نفر در خشونت‌های طرفداران ترامپ در کنگره

رئیس‌ پلیس شهر «واشنگتن دی سی» اعلام کرد که در جریان خشونت طرفداران «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در اطراف کنگره دست‌کم چهار نفر جان خود را از دست دادند.

شورش در آمریکا | حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا + تصویر

درخواست ترامپ از معترضان برای بازگشت به خانه

ترامپ با انتشار پیامی ویدئویی ضمن اصرار مجدد بر تقلب در انتخابات ریاست جمهوری این کشور، در عین حال از معترضان خواست به خانه‌های خود بازگردند.

ترامپ در این پیام گفت: نمی‌خواهیم به هیچ کسی آسیب وارد شود. این انتخابات، متقلبانه بود اما نباید توسط این افراد بازی بخوریم.

وی افزود: لازم است که صلح داشته باشیم پس به خانه‌های خود بازگردید. ما شما را دوست داریم. شما بسیار خاص هستید.

ترامپ گفت: در انتخابات ریاست جمهوری تقلبی بی سابقه صورت گرفته است. نه عقب نشینی می‌کنیم و نه چشم پوشی می‌کنیم؛ شکست را هم نمی‌پذیریم. ۷۵ میلیون رأی کسب کردم؛ اما با این حال می‌گویند پیروز نشده‌ام؛ ما پیروزی بزرگی را در انتخابات به دست آوردیم.

واکنش جو بایدن

جو بایدن رئیس جمهور منتخب آمریکا با اعتراضات و اقدامات خشونت بار داخل کنگره آمریکا همزمان با جلسه تأیید نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور واکنش نشان داد.

بایدن گفت: این آشوب و تلاش جدایی طلبانه است. من از این باند می‌خواهم کنگره را ترک کنند.

وی افزود: از ترامپ می‌خواهم که در تلویزیون حضور یافته و به مسئولیت ملی و سوگند خود به قانون اساسی عمل کند.

بایدن ادامه داد: من غمگین و شوکه هستم که می بی نم جامعه ما به این درک سیاه رسیده است. آنچه امروز روی داد تذکری دردناک است مبنی بر اینکه دموکراسی ما جسمی شکننده است. آمریکا بسیار بهتر از آن چیزی است که امروز مشاهده می‌کنیم.

وی با بیان اینکه دموکراسی آمریکا در معرض هجومی بی سابقه قرار دارد، گفت: آقای رئیس جمهور ترامپ ما منتظر تو هستیم، وارد میدان شو.

بایدن همچنین از ترامپ خواست به صورت زنده سخنرانی کرده و پایان محاصره و حمله به کنگره را خواستار شود.

واکنش رئیس پارلمان اروپا و دبیرکل ناتو به خشونت‌های کنگره

رئیس پارلمان اروپا «دیوید ساسولی» به اعتراضات و خشونت‌ها در کنگره آمریکا واکنش نشان داد و گفت: آنچه در کنگره آمریکا روی داد بسیار نگران کننده است.

«ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو هم با واکنش به حوادث کنگره آمریکا این رویداد را «وحشتناک» توصیف کرد. و خواستار احترام گذاشتن به نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

شورش در آمریکا | حمله طرفداران ترامپ به کنگره آمریکا + تصویر

لکه ننگ تاریخ امریکا

در واکنش به حوادث شب قبل، باراک اوباما رئیس‌جمهور پیشین ایالات متحده با صدور بیانیه‌ای نوشت: «تاریخ به درستی خشونت‌های امروز در کنگره را که از سوی رئیس جمهوری وقت آمریکا با دروغ‌های بی اساس درباره نتیجه قانونی انتخابات نشات گرفت به عنوان لحظه ننگین و شرم آور به خاطر می‌سپارد»

عصر پسا آمریکا آغاز شده است

رئیس اندیشکده روابط خارجی آمریکا با اشاره به شورش شب گذشته در توییتر خود نوشت: عصر پسا آمریکا آغاز شده است

بعید است کسی در جهان دیگر به همان شکل ما را ببیند، احترام بگذارد، بترسد یا به ما وابسته باشد. اگر عصر پسا آمریکا تاریخ‌ شروعی داشته باشد، مطمئناً امروز است.

مقررات منع آمد و شد

به دنبال تشدید شرایط امنیتی و تداوم اغتشاشات، شهردار منطقه کلمبیا که شهر واشنگتن پایتخت آمریکا درون آن قرار دارد، برای مقابله با نا آرامی طرفداران ترامپ از ساعت 18 به وقت محلی دستور برقراری مقررات منع آمد و شد در این شهر را صادر کرد.

تمدید ۱۵ روزه قوانین منع تردد در واشنگتن

«موریل بوزر» شهردار واشنگتن دی سی اعلام کرد که وضعیت اضطراری و منع تردد در این شهر به مدت ۱۵ روز و تا زمان مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری آمریکا تمدید می‌شود./۹۸۸/

ارسال نظرات