۰۲ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۶
کد خبر: ۶۷۲۹۶۶
نماینده ولی فقیه در کاشان مطرح کرد؛

لزوم مطالعه تاریخ از سوی نسل جوان

لزوم مطالعه تاریخ از سوی نسل جوان
اصفهان - آیت الله سلیمانی به لزوم مطالعه تاریخ ازسوی نسل جوان تأکید کرد و گفت: نسل جوان تاریخ انقلاب را مطالعه کند تا بداند انقلاب از چه گذرگاه‌های سختی عبور کرده است.
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در کاشان، آیت الله عباسعلی سلیمانی صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهدای ترور که در مسجد الزهرا کاشان برگزار شد با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی دنیای غرب به سرکردگی آمریکا به یک باره با پنج تحول بزرگ و شگرف روبرو شد، گفت: نخستین تحول بزرگ بعد از پیروزی انقلاب اسلامی سد پولادینی بود که در برابر دست اندازی دنیای غرب و آمریکا به منابع سرشار ایران به وجود آمد و سلطه سیاسی غرب و آمریکا را در کشور متوقف کرد.

وی افزود: با پیروزی انقلاب اسلامی یک الگوی تمام عیار در راستای ایجاد یک جامعه مستقل و آرمانی براساس آموزه‌های دینی در مقابل ملت‌های دیگر قرار گرفت که این الگو در طی قرون متمادی سابقه نداشت و این پدیده غافل گیرکننده‌ای بود که دنیای غرب و آمریکا حتی در خواب چنین تحولات شگرفی را نمی‌دیدند و زمانی چشم باز کردند که ایران بزرگترین کشور استراتژیک در منطقه و خاورمیانه و حتی آسیا شعار‌های استقلال طلبانه و آزادی خواهانه و رهایی بخش ازهمه قیود و حدود و ثغور استعماری در ایران طنین انداز شده است و این شعار‌ها برای همیشه و تا زمانی که طنین انداز باشد منابع غرب را تهدید خواهد کرد و تهدید جدی برای آن‌ها بود.

آیت الله سلیمانی گفت: در ایران حکومتی به پیروزی رسیده بود که هم با فزون طلبی آمریکا در زمینه‌های مختلف مقابله می‌کرد و هم موجودیت صهیونیسم را به چالش کشانید و در برابر موج فراگیر انقلاب اسلامی به شدت احساس خطر کردند.

به گفته وی غرب برای حفظ موجودیت و سلطه خود بر ایران و منطقه استراتژی‌هایی را دنبال می‌کرد که اگر در هریک از آن‌ها با شکست روبرو شود دیگری را اجرا کند و نخستین استراتژی که برای خودش تعریف کرد استراتژی تحریک قومیت و ایجاد آشوب و بلوای داخلی بود.

نماینده ولی فقیه در کاشان گفت: دشمن به دنبال جنگ قبیله‌ای و طایفه‌ای در گنبد، کردستان، سیستان و بلوچستان، خوزستان و حتی استان‌هایی که اسکلت دینی قوی مانند تبریز که اربعین تبریز رکن قوی پیروزی انقلاب بود تحت عنوان خلق مسلمان بود.

آیت الله سلیمانی افزود: درهمان ابتدای پیروزی انقلاب از یک طرف سازمان مجاهدین و از طرف دیگر چریک‌های فدایی با ایجاد اغتشاش و ناامنی‌های داخلی شخصیتی‌های مهمی همچون شهید رجایی را که به تعبیر امام امت عقل اش بیشتر از علم اش بود و یا شهید بهشتی که رکن نظام بود و به تعبیر امام امت به تنهایی یک ملت بود در لیست ترور خود قرار دادند.

وی ادامه داد: در هفت تیر وقتی ارکان نظام به غیر از رهبری همه یک جا فروریخت، برخی در خارج از کشور خوشحال شدند ازاینکه نظام دیگر نمی‌تواند کمر راست کند، اما کشتی انقلاب اسلامی با سکان داری امام راحل به راه ادامه داد.

به گفته وی دشمن در استراتژی نخست که درگیری داخلی و تحریک قومیت‌ها بود تلاش زیادی کرد و حتی توانست از ستون‌های انقلاب یارگیری کند و از دامن کسانی ربایش نیرو کند که تصور آن در هیچ عقلی نمی‌گنجید.

آیت الله سلیمانی گفت: در این استراتژی دشمن تشکیل گروه‌های مختلف و پشتیبانی غرب از جریان‌های معارض نظام و حمایت از اپوزسیون خارج از کشور و راه اندازی ترور و شهدای فراوان و ایجاد تفکر تجزیه طلبانه درکردستان و خوزستان، گلستان با محوریت ترکمن به دنبال تکه تکه کردن کشور بود.

وی ادامه داد: دشمن در این جریان خیلی سرمایه گذاری کرد، اما به دلیل دین باوری و فرهنگ و گرایشات قوی مردم و همچنین نفوذ عمیق امام امت در قلوب مردم مشابه آنچه در ۹ دی ۸۸ رخ داد نتوانستند به اهداف خود برسند.

نماینده ولی فقیه در کاشان از حمله مستقیم به ایران به عنوان استراتژی دوم دشمن برای مقابله با انقلاب اسلامی نام برد و افزود: دشمن در این استراتژی که در قالب کودتا و به بهانه آزادی گروگان‌های آمریکایی از جاسوس خانه آن‌ها در ایران بود در نیمه‌های شب که همه در خواب بودند در صحرای طبس زمین گیر شدند.

وی ادامه داد: دشمن که قافیه را باخته بود بلافصله ماجرای کودتای نوژه را با طراحی کشتار دو میلیونی اجرا کرد که در این طراحی دشمن هم عمامه به سر و مرجعیت و هم فرماندهان ارشد و امکانات داخلی کشور را در مرکز کشور داشتند و اطمینان داشتند هیچ چشمی ناظر بر این کودتا نخواهد بود و طی یک شب از جماران تا قم و قرارگاه‌ها و پایگاه‌های فرماندهان انقلابی را بمباران خواهند کرد و صبح مردم با دو میلیون جنازه روبرو خواهند شد و کشور در دست کودتاچیان خواهد بود، اما موفق نشدند و باز هم شکست خوردند.

آیت الله سلیمانی گفت: دشمن هرچند از جنگ داخلی نتیجه نگرفت و شکست خورد، اما ضربه زد و شخصیت‌های بزرگ نظام را ترور کرد و همانگونه که شهید بهشتی را از ما گرفت و دو سال قوانین قضایی نظام را که منطبق با تراز انقلاب اسلامی بود به تأخیر انداخت امروز نیز با ترور و شهادت شهید فخری زاده واکسن کرونا را با وقفه چندین ماهه روبرو کرد.

وی افزود: ترور شخصیت‌های نظام که کارگزاران و سیاستمداران نظام جمهوری اسلامی ایران هستند آسیب زدن به نظام است، اما به دلیل زایندگی و جوشش ملت ایران و برخورداری از فرهنگ فاطمه زهرا (س) و برکت وجود رهبری، انقلاب اسلامی و نظام اسلامی ایران به راه خودش ادامه داده است.

آیت الله سلیمانی در ادامه از تحمیل جنگ ۸ ساله از سوی عراق با پشتیبانی جهانی با هدف سرنگونی نظام به عنوان استراتژی سوم دشمن نام برد و یادآور شد: در این جنگ عراق با حمایت و پشتیبانی همه جانبه کشور‌های آمریکا و شوروی و آلمان و فرانسه و حتی اردن با ۵۰۰ تانک مجهز به چشم الکترونیک و شیر نفت عربستان و تمامی امکانات کویت به مقابله با جمهوری اسلامی ایران که در آن زمان تنها حمایت سوریه را داشت آمد و ادعا داشت طی سه روز در تهران جشن پیروزی خواهد گرفت، اما هیچگاه به آرزوی خود نرسید و شکست خورد.

نماینده ولی فقیه در کاشان به لزوم مطالعه تاریخ از سوی نسل جوان کشور تأکید کرد و گفت: نسل جوان امروز باید تاریخ انقلاب را مطالعه کند تا بداند انقلاب اسلامی از چه گذرگاه‌های سختی عبور کرده است تا به اینجا رسیده است./۱۳۰۷/
محمد ملک آبادی
ارسال نظرات