۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
کد خبر: ۶۷۳۰۳۱
نماینده ولی فقیه در مازندران تأکید کرد؛

ضرورت توجه به خاطرات آزادگان و ایثارگران در مدارس و دانشگاه

ضرورت توجه به خاطرات آزادگان و ایثارگران در مدارس و دانشگاه
مازندران - امام جمعه ساری بر ضرورت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها برای تقویت این فرهنگ ناب در جامعه بهره گرفته شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزارری رسا در مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدی لائینی، نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با ابراز خرسندی از اجرای طرح «سپاس» از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران بر ضرورت همکاری سایر نهادها و سازمان ها به منظور برگزاری هر چه بهتر از این طرح تأکید کرد.

وی با بیان این که حمایت از فرزندان و خانواده های شهدا با توجه به ارزش کار آنها بسیار حائز اهمیت است، افزود: اگر از این خانواده های بزرگوار حمایتی صورت می گیرد، عمل به وظیفه است.

نماینده ولی فقیه در مازندان با اشاره به این که خانواده های معظم شهدا هیچ توقعی از مسؤولان ندارند و این وظیفه جامعه است که باید ادای دین کند، خاطرنشان کرد: خانواده های شهدا دید و نگاه بلندی دارند و برای دفاع از دین و انقلاب هر چه داشتند تقدیم کردند.

امام جمعه ساری بر ضرورت تقویت فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه تأکید کرد و گفت: باید از همه ظرفیت ها برای تقویت این فرهنگ ناب در جامعه بهره گرفته شود چون راه پیشرفت و خنثی کردن توطئه دشمنان فرهنگ ایثار و شهادت است.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با بیان این که نامگذاری اماکن و معابر و همچنین تدوین آثار و تبدیل زندگینامه شهدا به فیلم از جمله راهکارهای نشر و گسترش فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است، افزود: به طور حتم گسترش این فرهنگ ناب می تواند جامعه را در مسیر سعادت و تعالی سوق دهد.

وی با تأکید براین که بنیاد شهید باید از ساخت فیلم در خصوص معرفی شهدا به جامعه حمایت کند، گفت: متأسفانه ساحت فیلم در خصوص سردار شهید طوسی با مشکل اعتباری مواجه شده که امیداریم مشکلات این بخش رفع شود.

امام جمعه ساری با بیان این که حضور شهدا در هر بخشی، معنویت و نورانیت را با خود به همراه دارد، افزود: به طور حتم نورانیت این عزیزان جامعه را در مسیر تعالی سوق خواهد داد.

نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان این که بانک ها باید در ارائه تسهیلات ضروری به جامعه ایثارگر تلاش بیشتری داشته باشند، گفت: بنیاد شهید نیز علاوه بر توجه به جانبازان با درصد بالای جراحت، به جانبازات زیر 25 درصد نیز از نظر معیشت توجه بیشتری کند.

وی در ادامه سخنان خود بر ضرورت جمع آوری خاطرات و دست نوشته های آزادگان و ایثارگران از سوی بنیاد شهید تأکید کرد و افزود: آزادگان سختی ها و زحمات زیای کشیدند و هنوز در جامعه ما مغفول مانده اند که باید خاطرات آنها نوشته و به جامعه عرضه شود.

حجت الاسلام والمسلمین لائینی با تأکید براین که باید به گونه ای سیاست گذاری شود تا مردم خاطرات این عزیزان را بخواننند، گفت: خاطرات آزادگان و ایثارگران باید به عنوان تکلیف جنبی در مدارس و دانشگاه مورد توجه قرار گیرد./950/

ارسال نظرات