۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۲
کد خبر: ۶۷۳۰۳۷
جایگاه علمی و معنوی آیت الله علوی سبزواری از نگاه مدیر حوزه علمیه این شهر؛

پدر معنوی مردم و حوزه علمیه سبزوار

پدر معنوی مردم و حوزه علمیه سبزوار
حجت الاسلام اخباری گفت: با اوج گرفتن این روح آسمانی مردم سبزوار و حوزه علمیه این شهر پدر معنوی خود را از دست دادند و به معنای واقعی یتیم شدند.

حجت الاسلام علی اخباری مدیر حوزه علمیه سبزوار در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس حوزه و روحانیت خبرگزاری رسا، ضمن تسلیت ارتحال آیت الله سید محمد حسن علوی سبزواری گفت: ایشان تا قبل از سال 1348 که به سبزوار برگردند در حوزه قم و مشهد به تحصیل پرداختند.

مدیر حوزه علمیه سبزوار اظهار داشت: آیت الله سبزواری از کلاس اساتیدی چون امام راحل(ره) و آیت الله مرتضی حائری علامه کسب فیض کردند و پس از کسب علم در حوزه علمیه قم عازم شهر سبزوار شدند.

وی بیان داشت: منزل آیت الله علوی سبزواری از بدو بازگشت ایشان به شهر سبزوار ملجأ و مأوای عموم مردم سبزوار بود و همه کسانی که از جاهای دیگر رانده می شدند به بیت ایشان پناه می آوردند و این مرد فرزانه با آغوش باز پذیرای عموم مردم بود.

حجت الاسلام اخباری پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع در ارتحال این عالم زاهد را یادآور شد و افزود: همه این پیام ها حکایت از سطح بالای علمی و عملی آیت الله علوی سبزواری دارد و مقبولیت ایشان نزد مراجع بزرگوار را نشان می دهد.

مدیر حوزه علمیه سبزوار ابراز داشت: منزل ایشان همواره مرکز نشر معارف اسلامی و الهی و انتشار مبانی انقلاب اسلامی بود و در کنار این خصوصیات علمی آنچه برای مردم سبزوار از ویژگی های این عالم فرهیخته تواضع، مردمی بودن و زندگی زاهدانه اوست.

وی گفت: مردم سبزوار بارها رهبر معظم انقلاب را در بیت مرحوم آیت الله علوی سبزواری دیده بودند و مراودات ایشان با رهبر معظم انقلاب و دیگر مراجع چه قبل و چه بعد از انقلاب گویای شخصیت بارز این انسان بزرگ از دیار سربداران بود و با اوج گرفتن این روح آسمانی مردم سبزوار و حوزه علمیه این شهر پدر معنوی خود را از  دست دادند و به معنای واقعی یتیم شدند./1399/ت302/ف

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran, Islamic Republic of
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۷
درود بر خبرگزاری انقلابی رسا
0
0
علی
Iran, Islamic Republic of
۰۴ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۳۲
چرا این شخصیت های ارزشمند قبل از فوت معرفی نمی شن؟
0
0