۲۳ آبان ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۸
کد خبر: ۶۸۰۳۳
معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه:

طرح مدارس پیش‌حوزوی در سراسر کشور اجرایی خواهد شد

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه گفت: طرح مدارس پیش حوزوی با همکاری آموزش و پرورش،‌ طلاب سفیران هدایت و مبلغین حوزه‌های علمیه اجرایی خواهد شد.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي معاون تبليغ حوزه علميه قم

به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر حوزه، حجت‌الاسلام  محمدحسن نبوی، معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه در سومین هم‌اندیشی دبیران کمیته‌های استانی «همکاری آموزش و پرورش و حوزه‌های علمیه» که 21 آبان در مجتمع فرهنگیان قم ‌برگزار شد اظهار داشت: طرح مدارس پیش حوزوی در چند استان کشور با همکاری مبلغین و روحانیون این استان‌ها و مدیران مدارس آموزش و پرورش اجرا شده که تاکنون عملکرد بسیار چشم‌گیری داشته و در صدد هستیم این طرح را در سراسر کشور اجرایی کنیم.

وی افزود: این طرح در صورتی موفق خواهد بود که اختیارات آن به حوزه علمیه واگذار شود تا بتوانیم بازخورد ها و نقاط ضعف و قوت طرح را مورد ارزیابی قرار داده و مشکلات را رفع کنیم.

حجت‌الاسلام نبوی ادامه داد: آموزش و پرورش باید بودجه این گونه مدارس را مانند سایر مدارس معمولی کشور تدوین کند و هزینه‌های آن را متحمل شود و حوزه علمیه نیز مسئولیت تربیت دینی دانش آموزان را به عهده بگیرد.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه علمیه تصریح کرد: حوزه علمیه امکانات زیادی در این طرح هزینه نکرده است، ولی مبلغان با انگیزه های الهی و با هدف ترویج دین و تربیت صحیح دانش آموزان به عنوان سرمایه های آینده کشور با تمام قدرت همه تلاش خود را در اجرایی شدن این طرح به کار انداخته‌اند.

حجت‌الاسلام نبوی با اشاره به همکاری آموزش و پرورش در این راستا گفت: با انگیزه‌ دینی وارد شده ایم و در صدد تحقق این طرح هستیم، ولی 10 سال است بدنه آموزش و پرورش جواب مثبتی به ما نداده است البته برخی شهرستان ها با انگیزه خاص خودشان وارد میدان شده‌‌اند که قابل تقدیر است.

وی با اشاره به طرح تدوین کتب دینی اظهار داشت: تدوین کتاب دینی از سوی کارشناسان حوزوی سرعت بایسته را ندارد، هر چند طرح جامع تدوین کتاب های دینی به تازگی تهیه شده است و باید این طرح ملی شود و در اختیار مدارس قرار گیرد.

سخنران این هم‌اندیشی به وظایف مدیران مدارس در راستای اجرای طرح مدارس پیش حوزوی اشاره کرد و گفت: لازم است در هر منطقه، نزدیک ترین حوزه علمیه شناسایی و با مسئول معاونت تبلیغ آن حوزه تعامل لازم برقرار گردد و آمادگی خود را برای حضور روحانیون در مدارس پیش حوزوی اعلام کنید.

وی خاطر نشان کرد: مدیران این مدارس باید از بهترین افراد مکتبی و نیروهای ارزشی باشند البته در این مدارس از رشته‌های علوم تجربی و ریاضی نیز ثبت نام به عمل می‌آید، چون در آینده نیازمند نیروهای کارآمد و متدین در جامعه هستییم./د103
ارسال نظرات