۲۵ آبان ۱۳۸۸ - ۱۴:۰۳
کد خبر: ۶۸۲۶۱
منتشر شد؛

هدیه مسیح؛ سیری در زندگی ادواردو آنیلی

خبرگزاری رسا ـ هدیه مسیح؛ سیری در زندگی ادواردو آنیلی نوشته مصطفی غفاری ساروی برای چهارمین بار از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد.
هديه مسيح

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، کتاب هدیه مسیح به بررسی زندگی ادواردو آنیلی، فرزند یکی از ثروتمند‌ترین مردان ایتالیا می‌پردازد و جریان مسلمان شدن وی و مرگ مشکوک این جوان ایتالیایی را مورد کنکاش قرار می‌دهد.

مسلمان شدن ادواردو آنیلی فرزند سوپرمیلیاردر ایتالیایی‌، با پدری مسیحی کاتولیک و مادری یهودی و ایستادگی او بر یافته، باور و ایمان خویش، به‌رغم تهدید به محرومیت از ثروتی افسانه‌ای و شهادت مظلومانه‌ او به خاطر استواری در عقیده به‌ دست خبیث‌ترین افراد روی زمین یعنی صهیونیست‌ها، به شدت مورد توجه افکار عمومی ایران، به‌ویژه جوانان این مرز و بوم قرارگرفت و او را به یکی از محبوب‌ترین شخصیت‌ها و الگویی از ایمان و ایثار مبدل ساخت.

ماجرای ادواردو، تلنگری شد به کسانی که ممکن است به‌ خاطر امکانات مادی، از ارزش‌های والا دوری کنند و حجتی شد برای بسیاری از افراد که مراقب دین خود باشند.

ادواردو آنیلی در ۶ ژوئن ۱۹۵۴ در نیویورک به دنیا آمد. او تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا و سپس در کالج آتلانتیک انگلستان گذراند. پس از آن در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون آمریکا با درجه دکترا فارغ التحصیل شد.

پدرش سناتور جیووانی آنیلی ثروتمند ایتالیایی و مالک کارخانجات اتومبیل سازی فیات ، فراری، لامبورگینی، لانچیا، آلفارمو ، ایویکو، به همراه چندین کارخانه تولید قطعات صنعتی، چند بانک خصوصی، شرکتهای طراحی مد و لباس، روزنامه‌های پرتیراژ لاستامپا و کوریره دلاسرا، باشگاه اتومبیل رانی فراری و باشگاه فوتبال یوونتوس بود. افزون بر اینها چندین شرکت ساختمان سازی، راه سازی، تولید لوازم پزشکی و بالگرد سازی هم وجود دارد که خانواده آنیلی جزء سهامداران اصلی آنها می‌باشند.

ادواردو شرح مسلمان شدنش را چنین می‌گوید: «در نیویورک که بودم یک روز در کتابخانه قدم می‌زدم و کتابها را نگاه می‌کردم چشمم افتاد به قرآن. کنجکاو شدم که ببینم در قرآن چه چیزی آمده است. آنرا برداشتم وشروع کردم به ورق زدن و آیاتش ر ا به انگلیسی خواندم، احساس کردم که این کلمات، کلمات نورانی است و نمی تواند گفته بشر باشد. خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم, آن را امانت گرفتم و بیشتر مطالعه کردم و احساس کردم که آن را می فهمم و قبول دارم.»

بعد از این قضیه به یک مرکز اسلامی در نیویورک مراجعه می‌کند و درخواستش مبنی بر این‌که می‌خواهد مسلمان شود را مطرح می‌کند. آن‌ها هم نام «هشام عزیز» را برای وی انتخاب می‌کنند.

اولین آشنایی وی با تشیع و انقلاب اسلامی ایران از طریق یکی از مصاحبه‌های دکتر محمد حسن قدیری ابیانه از طریق تلویزیون ایتالیا بوده است و پس از آن برای دیدار با وی به سفارت مراجعه می‌کند و پیوند دوستی بین آنها ایجاد می‌شود.

ادواردو همواره به دنبال این بود که دوستان و بستگانش را با اسلام‌ آشنا کند. به دعوت او دوستش، لوکا گائتانی لاواتلی اسلام‌ آورد و مسلمان‌ شد. او مدتی در ایتالیا منزوی بود و در یک آپارتمان در شهر رم‌ زندگی می‌کرد.

او چند بار به ایران سفر کرده و با حضرت امام خمینی(ره) و حضرت آیت الله خامنه‌ای دیدار کرده و به زیارت علی ابن موسی الرضا(ع)، امام هشتم شیعیان رفت.

۱۵ نوامبر سال ۲۰۰۰ (۲۴ آبان ۱۳۷۹) جسد ادواردو در زیر پل «ژنرال فرانکو رومانو» پیدا شد، ظاهر قضیه نشان می‌داد که وی از روی پل به پائین پرت شده ‌است ولی دادگاه علت مرگ او را خودکشی اعلام کرد.

کتاب هدیه مسیح؛ سیری در زندگی ادواردو آنیلی نوشته مصطفی غفاری ساروی در 134 صفحه، با شمارگان 2500 نسخه برای چهارمین بار در پاییز سال جاری از سوی مرکز اسناد انقلاب اسلامی منتشر شد./ن601
ارسال نظرات
نظرات بینندگان
مرتضی
Iran (Islamic Republic of)
۰۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۳:۳۸
روحش شاد
2
0