۱۰ آذر ۱۳۸۸ - ۱۴:۴۶
کد خبر: ۶۹۵۰۲

چند خبر کوتاه از سمنان

خبرگزاری رسا ـ برگزاری شب شعر استانی «غدیر در آیینه معراج» در شاهرود، تشکیل ستاد غدیر در بیارجمند و کمک 950 میلیون ریالی مردم استان سمنان به عتبات عالیات از جمله مهم ترین اخبار کوتاه استان سمنان است.
غدير

به گزارش خبرگزاری رسا، ستاد بزرگداشت عید غدیر خم روز سه شنبه باحضور امام جمعه، مسوولان محلی و فرهنگی در بخش بیارجمند از توابع شهرستان شاهرود تشکیل شد.

حجت الاسلام محمد رضا احمدی، امام جمعه بیارجمند در جمع اعضای این ستاد گفت: عید غدیر یکی از اعیاد بزرگ شیعیان است که باید باشکوهتر از سالهای قبل برگزار شود.

وی با بیان عظمت واقعه غدیر افزود:باید با اعزام مبلغ به نقاط مختلف این شهرستان ابعاد و اهمیت غدیر برای مردم تشریح شود.

حجت الاسلام احمدی هدف از تشکیل ستاد غدیر را آگاهی بیشتر مردم درخصوص پیام وفلسفه غدیر عنوان کرد.

به مناسبت عید سعید غدیر، طلیعه امامت و استمرار ولایت از سوی انجمن شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود، شب شعر استانی «غدیر در آیینه معراج» 16 آذرماه در فرهنگسرای مهر شاهرود برگزار می شود.

این شب شعر به همت انجمن شعر و ادب اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان شاهرود و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، سازمان جوانان استان سمنان و حوزه هنری استان در فرهنگسرای مهر شهرستان شاهرود برگزار خواهد شد.

شعرای این استان می‌توانند آثار خود را ( حداکثر سه اثر) با موضوع غدیر در آیینه معراج و موضوع آزاد از طریق انجمن شعر و ادب شهرستان خود به دبیرخانه دائمی این شب شعر واقع در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ارسال کنند.

علاقه‌مندان می‌توانند برای دریافت هرگونه اطلاعات بیشتر با شماره تلفن‌های 7-3334106-0273 تماس بگیرند.

به برگزیدگان در این شب شعر هدایایی اهدا می‌‌شود.

همچنین از سه اثر برتر با عنوان غدیر در آیینه معراج به صورت ویژه تقدیر خواهد شد.

دبیر مجمع علمای شهرستان سمنان: مبلغانی اعزامی در محرم محور بحث‌های خود را بصیرت قرار دهند

حجت‌الاسلام حسنعلی قدرتی، دبیر مجمع علمای شهرستان سمنان در جلسه ستاد شئون فرهنگی استان سمنان مهم‌ترین ویژگی انسان را داشتن بصیرت ذکر کرد و گفت: باید به مبلغانی اعزامی در ایام محرم توصیه شود که محور بحث‌های خود را بصیرت قرار دهند.

وی افزود: خرافاتی در عزاداری‌ها نفوذ کرده که سبب سبک شماری مراسم‌ می‌شود و دوری اهداف عاشورا را به دنبال دارد.

حجت الاسلام قدرتی، اظهار داشت: بحث مسایل خرافاتی در مراسم عزاداری یکی از دغدغه‌های رهبری، مراجع و علما محسوب می‌شود و باید به آن توجه جدی شود.

مردم استان سمنان 950 میلیون ریال به عتبات عالیات کمک کردند

علی‌اکبر انصاری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان از کمک 950 میلون ریالی مردم استان سمنان برای بازسازی عتبات عالیات خبر داد.

وی گفت: از مجموع این کمک‌ها، 650 میلیون ریال وجوهات و نذورات نقدی است.

انصاری تصریح کرد: از این مقدار، یک کیلو و 500 گرم طلا و نقره برای ساخت ضریح و طلاکاری گنبد و گلدسته‌ها به ارزش 300 میلیون ریال است.

رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان سمنان افزود: ارسال 380 تن گچ پاکتی به ارزش 45 میلیون ریال، 127 تن سیمان به ارزش 7 میلیون و 500 هزار ریال و اعزام 120 نیروی داوطلب متخصص شامل جوشکار، بنا، نقاش، سیمان‌کار و گچ‌کار در هشت مرحله ازدیگر فعالیت‌های ستاد است./د102

ارسال نظرات