۱۴ دی ۱۳۸۸ - ۰۹:۴۵
کد خبر: ۷۲۱۶۸
مدیر پاسخگویی تلفنی مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی:

پاسخگویی تلفنی به 75 هزار تماس دینی در دهه اول محرم

خبرگزاری رسا ـ مدیر پاسخگویی تلفنی مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی وابسته به دفتر تبلیغات اسلامی از پاسخگویی تلفنی به 75 هزار تماس طی دهه اول ماه محرم خبر داد.
پاسخگويي
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، حجت‌الاسلام اسماعیل روشن‌تن با اشاره به عملکرد مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی در دهه اول ماه محرم تصریح کرد: از دوم ماه محرم برابر 28 آذرماه تا دهم ماه محرم برابر هفتم دی‌ماه کارشناسان این مرکز به حدود 75 هزار تماس تلفنی پاسخ داده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت 120 تن از کارشناسان دینی در مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی در دو شیفت کاری تصریح کرد: این کارشناسان در گروه‌های تخصصی مختلفی به سئوالات هموطنان پاسخ می‌دهند.

مدیر پاسخگویی تلفنی مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی از فقه برادران،‌ فقه خواهران، قرآن، حدیث، کلام و اعتقادات، اخلاق، مشاوره و تاریخ به عنوان گروه‌های مختلفی که به پاسخگویی به سئوالات می‌پردازند، یاد کرد و ادامه داد: در میان این گروه‌ها فقه برادران و خواهران بیشترین سئوالات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به موضوعات بیشترین تماس‌ها با مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی، یادآور شد: در گروه‌های فقه، مسایل شرعی از جمله نماز، غسل، وضو، تیمم، طهارت، احکام بانوان، تقلید، خمس و زکات، معاملات، احکام معاملات بانکی، احکام خانواده و احکام پزشکی بیشتری سئوالات را به خود اختصاص داده‌اند.

روشن‌تن دومین گروه پرکار این مرکز را گروه حدیث دانست و یادآور شد: موضوعاتی شامل سحر و جادو، دعا، درخواست حدیث، درخواست ترجمه و یا توضیح در مورد حدیث، درخواست منابع حدیثی و سئوالات حدیثی پس از گروه فقه بیشترین سئوالات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با بیان اینکه گروه قرآن در رتبه بعدی تعداد سئوالات قرار دارد، اضافه کرد: در این گروه موضوعاتی از جمله درخواست تفسیر و توضیح در مورد آیات، وحی، نزول و جمع‌آوری آیات، شان نزول آیات، اهل بیت(ع)‌ در قرآن، اعجاز و تحریف قرآن، علوم قرآنی و تجزیه و ترکیب عبارات قرآنی بیشترین سئوالات را ازآن خود کرده‌اند.

مدیر پاسخگویی تلفنی مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی، گروه دیگر سئوالات پرشمار مخاطبان این مرکز را گروه کلام و اعتقادات برشمرد و گفت: در این گروه موضوعاتی چون نبوت و امامت، دعا، خداشناسی، عدل الهی، فلسفه و عرفان و تصوف، فلسفه احکام، قیامت و معاد، جن و شیطان و فرشته، فرق انحرافی، علت عدم استجابت دعا و قضا و قدر بیشتر در سئوالات هموطنان مطرح شده است.

وی با اشاره به سئوالات مخاطبان مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی در ارتباط با اخلاق، ادامه داد: در این گروه آداب معاشرت، آداب دعا، فضائل و رذائل اخلاقی، خودشناسی و یاد خدا موضوع بیشترین پرسش‌ها بوده‌اند.

روشن‌تن گروه مشاوره را صاحب رتبه بعدی از لحاظ تعداد سئوالات مطرح‌شده عنوان کرد و گفت: در این گروه موضوعاتی چون اختلافات زناشویی، تربیت کودک، خواستگاری و نامزدی، وسواس، روابط دختر و پسر، افسردگی و مهارت‌های زندگی بیشترین سئوالات را به خود اختصاص داده‌اند.

وی از گروه تاریخ به عنوان یکی دیگر از گروه‌های پاسخگویی تلفنی به پرسش‌های مخاطبان یاد کرد و افزود: در این گروه موضوعات تاریخ وسیره پیامبر(ص)، سیره امامان، امامزادگان، مصادیق شخصیت‌ها و دانشمندان، امام مهدی(عج)، تاریخ ادیان و مذاهب و تاریخ دولت‌ها و کشورها دارای بیشترین سئوالات بوده‌اند.

مدیر پاسخگویی تلفنی مرکز ملی پاسخگویی به سئوالات دینی با بیان اینکه تماس‌ها با این مرکز روزافزون است، تصریح کرد: 110 خط تلفن با کد خدماتی سراسری 09640 که به صورت رایگان از سراسر کشور قابل تماس است، آماده پاسخگویی به سئوالات هموطنان است.

وی اظهار داشت: این مرکز در دو شیفت کاری صبح و عصر از ساعت 9 تا 13 و 15 تا 19 به پاسخگویی به مخاطبان خود می‌پردازد./916/د102/ع
ارسال نظرات