۲۹ دی ۱۳۸۸ - ۱۲:۳۴
کد خبر: ۷۳۲۶۳

تفکرات انحرافی فرهنگ غرب در تبریز مورد بررسی قرار گرفت

خبرگزاری رسا ـ دوره‌ آموزشی شناخت تفکرات انحرافی فرهنگ غرب با حضور ائمه جماعت مدارس، کارخانه‌ها و مساجد با حضور مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، در تبریز برگزار شد.
تفکرات انحرافی فرهنگ غرب در تبریز مورد بررسی قرار گرفت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، حجت‌الاسلام حمید عظیمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی، ‌روز گذشته در اختتامیه دوره‌ آموزشی شناخت تفکرات انحرافی فرهنگ غرب که با حضور ائمه جماعت مدارس، کارخانه‌ها و مساجد برگزار شد، اظهار داشت: امروز با توجه به شبیخون فرهنگی غرب علیه مقدسات اسلامی باید فرقه‌های انحرافی را بشناسیم و با فرهنگ غنی اسلام به خصوص مذهب پویا شیعه به مبارزه با فرق و مذاهب دروغین بپردازیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی اظهار داشت: با وجود فرقه‌های فروانی که علیه دین اسلام فعالیت می‌کنند، باید با هدف‌مندی و آگاهی ‌با آنها مقابله کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: قرآن همواره مردم را به گفت‌وگو، منطق و استدلال دعوت کرده است و تا با مناظره و گفت‌وگو از ارزش‌های خود دفاع ‌کنند و اجازه سو‌ء استفاده به فرقه‌های انحرافی ندهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی‌ گفتمان‌های دینی را عاملی اساسی ‌در مقابله با فرقه‌های انحرافی دانست و افزود: گفتمان یکی از روش‌های قابل قبول درباره مقابله با فرق انحرافی است و باید توجه کرد که گفتمان بیشتر در نسل جوان معنا پیدا می‌کند.

وی ابراز داشت: ترویج فرهنگ مهدویت در جلوگیری از رشد قارچ‌‌گونه نحله‌های فکری انحرافی مؤثر بوده؛ چون جوانان را از غلتیدن به آغوش نحله های فکری _‌ انحرافی بازمی‌دارد و بر روشنگری آنان می‌افزاید.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: برخی در خاورمیانه تلاش می‌کنند که پروژه وحشت از ایران و به تبع آن وحشت از تشیع و دوری انسان‌ها و مسلمان‌ها از فرهنگ اهل بیت(ع) را در جهان با عنوان یک تراژدی و یک پروژه جدی معرفی کنند که باید در این زمینه هوشیار بود./935/پ202/ الف
 
ارسال نظرات