۱۴ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۴:۲۷
کد خبر: ۷۴۴۶۴

چند خبر کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان اردبیل و بهره برداری از چهار خانه عالم در میاندوآب از مهم‌ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
خبرگزاري رسا

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، اعزام مبلغ به مناطق مختلف استان اردبیل و بهره برداری از چهار خانه عالم در میاندوآب از مهم‌ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.

50 نفر مبلغ خواهر به مناطق اردبیل اعزام شدند
 
مسؤول امور فرهنگی بانوان اداره کل تبلیغات اسلامی اردبیل از اعزام پنجاه نفر از مبلغان خواهر به مناطق مختلف این استان خبر داد.

سارا حقی افزود: سخنرانی در مساجد، مدارس و محافل دینی مناطق محروم و روستایی استان در اولویت برنامه های این بانوان مبلغ قرار دارد.

وی گفت: خواهران اعزامی در زمینه انقلاب اسلامی و الگوگیری آن از قیام امام حسین‌(‌ع) سخنرانی کرده و به لحاظ تقارن اربعین حسینی با دهه فجر نیز مطالبی را در زمینه زنده ماندن قیام امام حسین ( ع) توسط پرچمدار کربلا حضرت زینب (س) و امام سجاد ( ع) بیان خواهند کرد.

گفتنی است، طرح اعزام خواهران مبلغ تا 21 بهمن ادامه می یابد.

4 خانه عالم روستایی در میاندوآب افتتاح شد

این خانه‌های عالم روستایی در روستای چالخاماز، حیدرآباد، ممدل و چلیک میاندوآب افتتاح می‌شوند. 

قابل ذکر است در دهه آخر ماه صفر سی روحانی اعزامی از قم برای تبلیغ دین و ترویج فرهنگ قرآن‌آموزی در مناطق محروم از روحانی مستقر می‌شوند.

همچنین به مناسبت پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نمایش عمومی با موضوع دهه فجر از برنامه دیگر تبلیغات اسلامی میاندوآب است که روز سه‌شنبه سیزده بهمن‌ماه در محل سالن اجتماعات ارشاد اسلامی میاندوآب برگزار می‌شود.

برگزاری 251 گفتمان دینی در آذربایجان شرقی

دبیر اجرایی طرح گفتمان دینی تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی امروز در گزارشی از برگزاری 251 گفتمان دینی از اول مهر ماه تا اول بهمن ماه جاری در تبریز خبر داد.

محمد رضایی افزود: گفتمان های دینی در قالب 82 گفتمان عمومی و 169 گفتمان کارگاهی برای مقاطع سنی مختلف به ویژه برای قشر جوان و نوجوان در مساجد، مدارس و دانشگاه های تبریز در 12 محور و موضوع متنوع برپا شده است.

وی هدف از برگزاری این گفتمان ها را پاسخ گویی مناسب و به روز به سؤالات و شبهات مطرح شده در جامعه، تبلیغ چهره به چهره و ارزشمند شمردن مطالبات فکری و معنوی جوانان عنوان کرد.

وی ادامه داد: موضوعات عفاف و حجاب، زن و خانواده، فروع دین، جوانان، مهارت‌های زندگی اسلامی، هویت دینی و ملی، اصلاح الگوی مصرف، عرفان و نحله های انحرافی، آسیب های اجتماعی، آسیب شناسی فرهنگ دینی، ولایت فقیه و مناسبت های مذهبی از جمله موضوعات مطرح شده در گفتمانهاست.

گفتنی است، در طول اجرای طرح بیش از 28 هزار نفر زیر پوشش طرح گفتمان های دینی بوده اند که از این تعداد چهارده هزار و پانصد و ده نفر خواهر و سیزده هزار و چهارصد و نود نفر از برادران بوده‌اند./935/پ202/س
ارسال نظرات