۰۹ اسفند ۱۳۸۸ - ۰۷:۱۶
کد خبر: ۷۶۶۲۶
شب گذشته در مدرسه فیضیه قم؛

نشست نقش ادیان، مذاهب و فرق انحرافی در جنگ نرم برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست«نقش ادیان، مذاهب و فرق انحرافی در جنگ نرم» شب گذشته، هشتم اسفندماه با حضور معاون فرق و ادیان وزارت اطلاعات در مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.
نشست علمي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سیدمحمد رضا طباطبایی، مسؤول واحد مسیحیت معاونت تبلیغ حوزه علمیه قم در ابتدای این نشست طی سخنانی عنوان کرد: اگرچه فرق انحرافی سابقه دار هستند اما در سال های اخیر بدعت های متنوعی از طریق این خرده فرقه ها شکل گرفته است که در برخی موارد نگران کننده است.

وی افزود: هم اکنون فرقه هایی مانند شیطان پرستی، وهابیت و بهائیت فعالیت گسترده ای در ایران دارند و دغدغه هایی را برای دلسوزان ایجاد کرده اند و فرقه ای مانند شیطان پرستی از طریق موسیقی توسعه می یابد.

حجت‌الاسلام طباطبایی تصریح کرد: متاسفانه روسای این فرقه ها آزادند و یا اگر دستگیر هم می شوند به سرعت آزاد می شوند و این سئوال در اذهان وجود دارد که چرا چنین اتفاقی می افتد.

وی افزود: روسای برخی از این فرقه ها مدعی هستند که افراد بیمار را شفا می دهند، یا می گویند می خواهیم اورشلیم را در کشور بازسازی کنیم و گاهی هم شبهات مختلف عقیدتی را مطرح می کنند.

این مقام مسؤول عنوان کرد: این فرقه ها تاثیر زیادی از ادیان شرقی گرفته اند و بیشتر آنان قایل به تناسخ روح هستند، یکی از روسای این فرقه ها مدعی بود که فرزند امام یازدهم بوده اما هم اکنون در بدن فرد دیگری رسوخ کرده ام.

وی در پایان بر لزوم همکاری نهادهای امنیتی و فرهنگی با حوزه علمیه و استفاده از ظرفیت های حوزه برای برخورد فرهنگی با این گونه فرقه ها تاکید کرد.

گفتنی است این نشست در ادامه سلسله نشست های گفتمان دینی از سوی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه برگزار شد، پخش کلیپی از روسای این فرقه ها، کشیشان و بهائیان از دیگر بخش های این نشست بود./925/پ202/ص

ارسال نظرات