۱۵ اسفند ۱۳۸۸ - ۱۳:۴۵
کد خبر: ۷۷۲۵۷
خطیب جمعه نجف:

ملت عراق به هیچ وجه از مرجعیت جدا نمی شوند

خبرگزاری رسا- سید یاسین موسوی رابطه ملت با مرجعیت را ناگسستنی توصیف کرد و گفت: دستهایی که به دنبال جدا کردن مردم عراق از مرجعیت هستند بدانند که نقشه های آنها با شکست روبرو خواهد شد.
عراق


به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام و المسلمین سید یاسین موسوی خطیب جمعه موقت نجف اشرف در دیدار با شماری از شیعیان این شهر مقدس، با اشاره به موفقیت نظام سیاسی نوین عراق گفت: پیروی از مرجعیت دینی که نواب امام زمان (عج) و فقها هستند رمز موفقیت نظام نوین سیاسی عراق است.

وی افزود: انتخابات پارلمانی عراق معادله افراد و رسانه هایی که ادعا دارند مردم در انتخابات شرکت نمی کنند و به پای صندوقهای رای نمی روند را باطل می سازد و حضور گسترده نظامیان، پزشکان و زندانیان در رای گیری خاص که روز پنجشنبه انجام گرفت نشان دهنده اشتیاق مردم به مشارکت است.

سید یاسین موسوی تصریح کرد: موضع حکیمانه مراجع تقلید خصوصا آیت الله سید علی سیستانی مبنی بر لزوم مشارکت مردم در انتخابات برای ابطال نقشه های دشمنان عراق و هوشیاری ملت سبب خواهد شد که انتخابات پارلمانی این دوره از دوره گذشته که در سال 2005 میلادی انجام گرفت پرشکوه تر بزگرار شود.

خطیب جمعه نجف درباره تلاش دشمنان برای جداسازی میان ملت و مراجع خاطر نشان ساخت: دشمنان تلاشهای فراوانی برای ایجاد شکاف میان ملت و مراجع انجام دادند و می خواهند با این نقشه ، ملت را از مراجع جدا ساخته و به جناحهایی که استقلال و صلاح کشور را نمی خواهند مرتبط سازند لیکن امتی که در طول تاریخ توسط مراجع از دامها نجات یافته اند به هیچ وجه از مراجع جدا نخواهند شد.

وی ادامه داد: استبکار جهانی و لیبرالها تلاش فراوانی برای عملی ساختن نقشه خود کردند ولی به هیچ توفیقی دست نیافتند و دلیل اصلی آن نیز پیاده روی میلیونی ملت به سمت کربلا و سامراست.

موسوی خواستار انتخابات کاندیدای اصلح شد و گفت: انتخاب کاندیدا بر اساس حزب و مذهب و قبیله امر درستی نیست و باید در انتخاب کاندیدای صالح و کارآمد دقت فراوانی کرد.

گفتنی است انتخابات پارلمان عراق هم اکنون در شهرهای مختلف عراق درحال برگزاری است.

ارسال نظرات