۱۱ مرداد ۱۳۸۹ - ۱۱:۵۷
کد خبر: ۸۲۳۱۸
اخلاق در تبلیغ (2)؛

امام جمعه مرودشت: ارزش نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقش محوری ولایت فقیه برای مردم تبیین شود

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه مرودشت با اشاره به نزدیک بودن ماه مبارک رمضان از مبلغان حوزوی خواست تا افزون بر تبیین معارف دین و حقایق تشیع، اهمیت و ارزش نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقش محوری ولایت فقیه را برای مردم تبیین کنند.
اعزام مبلغ، تبليغ


حجت‌الاسلام ابوالقاسم غفوری، امام جمعه مرودشت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری رسا با بیان این‌که در آستانه ماه مبارک رمضان قرار داریم به نقش مبلغان حوزوی در این ماه اشاره و بر استفاده حداکثری از این فرصت برای تبلیغ معارف دین تأکید کرد.

وی با اشاره به آیه «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسَالَاتِ اللَّهِ وَیَخْشَوْنَهُ وَلَا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلَّا اللَّهَ وَکَفَى بِاللَّهِ حَسِیبًا» اظهار داشت: تبلیغ معارف دین وظیفه‌ای الهی و مقدس و جزو وظایف اصلی انبیا و اولیای الهی بوده است که اکنون روحانیت شیعه این وظیفه و مسؤولیت خطیر را به عهده دارند.

حجت‌الاسلام غفوری با بیان این‌که فضا و زمینه بسیار مناسب و مساعدی برای تبلیغ رسالات الهی در ماه رمضان فراهم می‌شود، افزود: روحانیان خود را سفیر اسلام و مبلغ دین دانسته، به امر تبلیغ اعتقاد داشته و آن را کار مقدسی بدانند.

وی با اشاره به رسالت بزرگ الهی روحانیت معظم شیعه، خاطرنشان کرد: مبلغان حوزوی افزون بر تبیین معارف دین و حقایق تشیع، اهمیت و ارزش نظام مقدس جمهوری اسلامی و نقش محوری ولایت فقیه را برای مردم تبیین کنند.

امام جمعه مرودشت با بیان این‌که مبلغان دین لازم است پیش از این‌که به علم، مطالعه و آگاهی به مسائل روز مجهز شوند، ابتدا به سلاح تقوا آن هم تقوای جامع و کامل مجهز شوند، ابراز داشت: مبلغان تقوای در گفتار، رفتار و اخلاق را در رأس کارهای شخصی خود قرار دهند تا گفتار و تبلیغشان مؤثر واقع شود و در قلوب مردم نفوذ کند.

وی گفت: مبلغان حوزوی بدون چشم‌داشت مادی به مردم به تبلیغ معارف دین بپردازند و بدانند که تبلیغ امری معنوی،‌ مقدس و الهی و رسالت بزرگی است که خداوند بر دوش روحانیان گذاشته است.

حجت‌الاسلام غفوری با اشاره به این‌که خداوند متعال نظاره‌گر تلاش مبلغان است و زحمت آنان و اخلاصشان را می‌بیند، اضافه کرد: مبلغان اخلاق، ‌تقوا و اخلاص را پیشه خود کنند و مطمئن باشند اگر قناعت کرده، طبع بلند داشته و توکلشان بر خدا باشد، حضرت حق‌تعالی دنیا و آخرت آنان را تأمین خواهد کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان نکاتی پیرامون تبلیغ، از مبلغان معارف دین خواست تا در ماه مبارک رمضان، احکام حلال و حرام الهی را برای مردم بیان کنند و گفت: منبرها از بیان احکام حلال و حرام الهی خالی شده است و متأسفانه بسیاری از مردم و متدینین و حتی مسجدی‌ها هم احکام ابتدایی را به خوبی نمی‌دانند.

امام جمعه مرودشت با اشاره به بیان شبهات مختلف از سوی برخی مبلغان در منابر و همچنین مطرح شدن آن از سوی برخی شبهه‌افکنان، تأکید کرد: مبلغان از طرح هرگونه شبهه‌ای در منابر خودداری کنند، بلکه پاسخ‌گوی شبهات مختلف باشند و معارف و ادله متقن را برای مردم بیان کنند.

وی در ادامه نسبت به فعالیت‌های فرق ضاله و گروه‌های انحرافی هشدار داد و از مبلغان خواست تا در برخی از مناطق که فرق ضاله و گروه‌های انحرافی حضور دارند، با دقت، ظرافت و بی‌سر و صدا در مقابل آنان کار کنند و به هیچ‌ عنوان اسمی از آنان و عقیده‌شان در منابر خود مطرح نکنند.

حجت‌الاسلام غفوری افزود: یکی از خواسته‌های فرق انحرافی و گمراه آن است که مبلغان در بالای منبر نامی از آنها ببرند و آنان را بزرگ کرده و مردم را از وجود آنان بترسانند، که مبلغان باید مواظب باشند به جای منکوب کردن و از بین بردن این فرض ضاله، با عملی نادانسته آنان را بزرگ جلوه ندهند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات