۱۴ شهريور ۱۳۸۹ - ۱۱:۱۰
کد خبر: ۸۵۷۳۳
مرتضی نبوی:

فرهنگ جهانی اسلام نیازمند پیشرفت در عرصه های گوناگون است

خبرگزاری رسا ـ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر ضرورت درک جایگاه علم در پیشرفت کشور گفت: فرهنگ جهانی اسلام همواره ما را به سوی پیشرفت ترغیب می کند.
مرتضي نبوي مدير مسئول روزنامه رسالت
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، مرتضی نبوی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، شب گذشته در مراسم اختتامیه ضیافت اندیشه در دانشگاه مازندران با تأکید بر لزوم درک جایگاه علم در پیشرفت کشور گفت: فرهنگ جهانی اسلام همواره ما را به سوی پیشرفت ترغیب می کند.

وی ادامه داد: اسلام همواره خواهان شکوفایی فطرت انسان یعنی شکل گیری جامعه مهدوی و زمینه سازی برای ظهور منجی عالم بشریت است.

نبوی در ادامه سخنانش روزه داری را تجربه عملی صبر در زندگی دانست و گفت: ماه رمضان ماه انس با قرآن و نزدیکی بیشتر انسان با این کتاب آسمانی است.

وی تصریح کرد: تنها در سایه انس با قرآن است که انسان قادر به درک لذت ها و نعمت های پروردگار خواهد شد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، ذخیره تقوا را مهم ترین توشه انسان در ماه رمضان عنوان و خاطر نشان کرد: لازمه تقوا صبر و استقامت و انجام واجبات و نهی از منکر است.

همچنین حجت الاسلام محمد رحیمیان، مسؤول نهاد نمایندگی ولی فقه در دانشگاه های مازندران، در این مراسم بر استمرار اجرای طرح ضیافت اندیشه در سال های آینده تاکید کرد.

وی با بیان این که درصد قابل توجهی از اهداف طرح محقق شده است، از دانشجویان خواست تا معنویتی را که از طریق شرکت در این طرح کسب کرده اند به عنوان توشه یک ساله حفظ کنند.

حجت الاسلام رحیمیان اجرای دقیق و جدی مقررات آموزشی را از نقاط قوت طرح برشمرد و اذعان داشت: حضور و غیاب، نظم استادان و برگزاری آزمون بدون کوچک ترین مسامحه ای پیگیری شد.

وی با اشاره به این که با حمایت مسؤولان استانی و برنامه ریزی می توان طرح را با قوت بیشتری در سال های آینده برگزار کرد؛ گفت: پشتیبانی مسؤولان سبب دلگرمی مجریان طرح خواهد شد.

گفتنی است، در پایان این مراسم که در سالن همایش های پردیس دانشگاه مازندران برگزار شد از برگزیدگان مسابقات فرهنگی طرح ضیافت و فعالان برگزاری آن تقدیر شد./950/پ202/س
ارسال نظرات