۱۹ مهر ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۲
کد خبر: ۸۷۳۰۹
معاون تبلیغ حوزه های علمیه:

پایگاه نظام و رهبری در بین حوزه های علمیه و مراجع بسیار قوی است

خبرگزاری رسا ـ معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه های علمیه، با بیان اینکه دنیا بداند پایگاه نظام و رهبری در بین حوزه های علمیه و مراجع بسیار قوی است تصریح کرد: ارتباط حوزه با نظام تنگاتنگ است و مراجع و حوزویان پشتیبان اصلی نظام به شمار می آیند.
حجت الاسلام محمد حسن نبوي
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام محمدحسن نبوی، مسؤول ستاد تبلیغات استقبال از مقام معظم رهبری و معاون تبلیغ حوزه های علمیه، پیش از ظهر دوشنبه در نشستی خبری، با اشاره به سفر رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم، واکنش شبکه های بیگانه در خصوص این سفر را قابل تامل خواند.

وی با بیان اینکه دشمنان بنیان ها تبلیغاتی و داده های اطلاعاتی غلط خود را در معرض خطر می بینند گفت: در دوران فتنه فعالیت مخالفان و دشمنان متمرکز شده بود بر این مساله که روحانیت و مرجعیت از نظام اسلامی فاصله گرفته است.

معاون تبلیغ و آموزش های کاربردی حوزه های علمیه با بیان اینکه دشمنان در این راستا سرمایه گذاری زیادی را انجام داده بودند تصریح کرد: سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم، پایگاه های تبلیغاتی دشمنان نظام را متزلزل می کند و از این رو آنها نگران هستند و شایعاتی را در این خصوص مطرح می کنند.

حجت الاسلام نبوی، با بیان اینکه ارتباط حوزه با نظام تنگاتنگ است اظهار داشت: مراجع و حوزویان پشتیبان اصلی نظام هستند و خواهند بود و استقبال باشکوه و پرشور مردم و حوزویان از رهبری تمام تبلیغات دشمنان را نقش برآب خواهد کرد.

مسؤول ستاد تبلیغات استقبال از مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه دنیا بداند پایگاه نظام و رهبری در بین حوزه های علمیه و مراجع بسیار قوی است گفت: بسیاری از کسانی که در جریان فتنه طرفدار مراجع شدند، حمایت شان استفاده ابزاری بود.

حجت الاسلام نبوی ادامه داد: آنها تصور می کنند با دفاع صوری و استفاده ابزاری می توانند زمینه فاصله مراجع از نظام و رهبری را فراهم کنند، اما در این سفر ارتباط عمیق حوزه، روحانیت و مراجع را با نظام و رهبری خواهند دید.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه های علمیه در خصوص برکات و دستاوردهای سفر مقام معظم رهبری در حوزه های علمیه نیز گفت: این سفر قطعا در عرصه های مختلف مایه خیرات و برکات فراوان برای حوزه های علمیه خواهد بود.

وی با تبیین برخی دستاوردهای سفر قبلی رهبر معظم انقلاب اسلامی به شهر مقدس قم در حوزه های علمیه ابراز داشت: ایده و چارچوب ساختار تشکیلاتی کنونی حوزه های علمیه از سوی رهبری معظم انقلاب ترسیم شده است.

حجت الاسلام نبوی بیان داشت: ایجاد مرکز تدوین و اصلاح متون درسی حوزه، شکل گیری معاونت پژوهش در حوزه های علمیه و راه اندازی انجمن های علمی و کرسی های نظریه پردازی از دیگر دستاوردهای سفر قبلی رهبر انقلاب به شهر مقدس قم است.

وی با بیان اینکه برای تحقق مطالبات و منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی اقدامات خوبی در حوزه های علمیه شکل گرفته و آغاز شده است گفت: البته هنوز تمامی مطالبات رهبر انقلاب از حوزه های علمیه به صورت کامل محقق نشده است و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار است.

معاون تبلیغ و آموزش‌های کاربردی حوزه های علمیه با بیان اینکه حوزه به مطالبات و رهنمودهای مقام معظم رهبری توجه جدی دارد گفت: مدیر حوزه، اعضای شورای عالی، مدیران و معاونان حوزه های علمیه خواهان اجرایی شدن رهنمودهای رهبر معظم انقلاب هستند و امیدواریم با سفر ایشان به شهر مقدس قم اقدامات جدی تری در این راستا دنبال شود.

حجت الاسلام نبوی تاسیس حوزه های علمیه سفیران هدایت را از جمله تحولات اساسی در حوزه های علمیه عنوان کرد و با بیان اینکه بسیاری از ایده های مقام معظم رهبری در این مرکز علمی دیده شده است گفت: مراجع تقلید نیز به سفیران هدایت توجه و عنایت ویژه ای دارند و از آن حمایت و پشتیبانی می کنند. /924/پ202/ص
ارسال نظرات