۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۹
کد خبر: ۸۹۸۰۲
معاون پاسخگویی مرکز ملی پاسخگویی:

نقشه راه جبهه جهاد فرهنگی تدوین شود

خبرگزاری رسا ـ معاون پاسخگویی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی بیان داشت: حوزه‌های علمیه باید در مقابل شبهات تاکتیک برخورد داشته باشند و جایگاه اصلاح گری، حالت دفاعی و تبیین به طور دقیق در آن مشخص باشد.
پاسخگويي

حجت الاسلام اسماعیل روشن تن، معاون پاسخگویی مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، بیان داشت: حوزه های علمیه باید در مقام پاسخگویی بخه صورت فعال ظاهر شوند و از مبانی اهل‌بیت(ع) دفاع و راه راست را نشان دهند.

وی بیان داشت: اگرچه گروه های انحرافی به لحاظ آماری در اقلیت هستند اما نمی توان از خطرات آنها چشم پوشید.

این استاد حوزه گفت: امروز جریانی هایی هستند که در حق قرآن شبهه اندازی می کنند و علاوه بر شبهات در مورد آسمانی بودن قرآن، درباره مفاهیم آن نیز القای تردید می‌کنند.

این استاد حوزه علمیه اظهار داشت: حوزه های علمیه باید نسبت به تفسیرهای غلطی که نسبت به قرآن وارد می شود هوشیار باشند و در مقابل کسانی که می‌خواهند این کتاب را کتاب خشونت نشان دهند، پاسخ محکم و منطقی دهند.

وی گفت: امروز گروه‌های انحرافی همچون وائلیان، اوشو، ایلیا، اکنکار، فلاندافا و... در حال تبلیغ و ترویج عقاید خود هستند و نسبت به عقاید مسلمانان القای شبهه می کنند.

این محقق علوم حوزوی بیان داشت: امروز شیعه در معرض هجوم شبهات سخت قرار گرفته است و در فضای سایبری می توانیم این هجمه را مشاهده کنیم.

حجت الاسلام روشن تن اظهار داشت: برخی از شبهات ناشی از برداشت های نادرست دینی است که می توان به شبهات پیرامون نقش و جایگاه روحانیت در اسلام اشاره داشت. بر این اساس آنها روحانیت را غیر سیاسی می خواهند و یا از اسلام منهای روحانیت سخن می گویند.

وی بیان داشت: در مقابل این شبهات، فعالیت یک مرکز به تنهایی کافی نیست، بلکه بسیج همه افراد و موسسات دینی لازم است.

محقق علوم حوزوی اظهار داشت: حوزه های علمیه باید در مقابل شبهات تاکتیک برخورد داشته باشند و نقش و جایگاه اصلاح گری، حالت دفاعی و تبیین را به طور دقیق مشخص کنند.

این محقق علوم حوزوی اظهار داشت: جوانان جامعه باید در مقابل مباحث انحرافی واکسینه شوند و در فضای جامعه و فضای مجازی تدابیری اندیشیده شود که جوانان از قرار گرفتن در معرض فساد دور شوند.

استاد حوزه علمیه در پایان بیان داشت: بیانات مقام معظم رهبری باید مداوم مطرح و نقشه راه در جبهه جهاد فرهنگی بر اساس آن طراحی شود. /909/ت302/ع

ارسال نظرات