۲۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۵۴
کد خبر: ۹۰۳۳۳
نماینده ولی فقیه در دانشگاه دزفول:

واقعه غدیر نقطه کانونی تبیین ولایت است

خبرگزاری رسا ـ مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جندی شاپور دزفول گفت: پیروی از ولایت، بهترین راه نجات انسان‌ها از همه سختی‌های مادی و معنوی است؛ از این رو شناخت واقعه غدیر می‌تواند مسأله ولایت را بهتر تبیین کند.
روحانيت
حجت الاسلام سید اسماعیل علوی، مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جندی شاپور دزفول، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، با بیان این‌که منشأ اجرای ولایت خدا بر همه هستی غدیر است، اظهار داشت: اگر انسان تسلیم امر الهی شود و خواسته های خدا را بر خواسته‌های خود ترجیح دهد، به یقین خداوند نیز، آسایش دنیا و آخرت را به او عطا می‌کند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه جندی شاپور دزفول، با بیان این که منشأ مشکلات انسان‌ها در این دنیا دوری از ولایت و واقعه غدیراست، اذعان داشت: پیروی از ولایت، بهترین راه نجات انسان‌ها از همه سختی‌های مادی و معنوی است؛ از این رو شناخت واقعه غدیر می‌تواند مسأله ولایت را بهتر تبیین کند.

حجت الاسلام علوی‌ با تأکید بر حضور پرشور مردم در آیین‌های دهه ولایت گفت: مردم به برکت بنیانگذار انقلاب اسلامی و وجود رهبر معظم انقلاب، زوایای غدیر را مبنی بر نیاز امروزی بشریت را تبیین کردند و امروز شاهد حضور چشمگیر مردم جهان در بزرگداشت غدیر سال به سال پررنگ‌تر خواهد شد.

وی در ادامه افزود: با تشکیل ستاد غدیر از سوی حضرت آیت الله موسوی جزایری در خوزستان و پیگیری مداوم برنامه‌ها و برنامه‌ریزی‌هایی که در طول ‌سال انجام می‌شود، استقبال مردم استان بیش از بیش و تمایلات مردم نسبت به واقعه غدیر و عید الله الاکبر بیشتر خواهد شد.

این استاد دانشگاه خاطر‌نشان کرد: اگر بتوانیم زوایای مختلف واقعه غدیر را برای مردم جهان تبیین کنیم، به یقین انسان‌ها به سوی آزادگی و کمال مطلقی که خواست الهی است حرکت خواهند کرد.

حجت الاسلام علوی درپایان با بیان این که همه باید در بزرگداشت واقعه غدیر نقش ایفا کنند، تصریح کرد: روحانیان قشر مورد اعتماد ملت و سربازان ولایت هستند؛ از این رو روحانیان نقش مهمی در ترویج واقعه غدیر دارند./945/پ202/س
ارسال نظرات