۰۶ آذر ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۹۱۵۴۵
در قم؛

چهارمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی و طلبگی آغاز شد

خبرگزاری رسا ـ چهارمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی با حضور آیت الله کعبی و شماری از مسؤولان رسانه ملی در قم آغاز شد.
حلقه فيلم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، چهارمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی و طلبگی پیش از ظهر شنبه، با حضور آیت الله کعبی و شماری از مسؤولان رسانه ملی در قم آغاز به کار کرد.

بر اساس این گزارش در این مراسم که در دانشکده صدا و سیمای مرکز قم برگزار شد، آیت الله کعبی عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، با تشریح تفاوت های بنیادین و اساسی هنر از دیدگاه غرب و اسلام، بر ضرورت تدوین فلسفه اسلامی هنر تاکید کرد.

آیت الله کعبی، با بیان اینکه هالیوود اسلام ستیزی را با زبان هنر در دستور کار خود قرار داده است، گفت: در تولیدات و محصولات هالیوود تلاش شده است که از اسلام و مسلمانان چهره ای عقب مانده و غیر معقول ارائه شود.

این استاد حوزه علمیه قم، نقش فیلم سازان دینی در مقابله با هجمه همه جانبه سینمای هالیوود را مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: در عرصه فیلم، هنر و سینما ما به یک همت و تلاش بسیجی نیاز داریم تا بتوانیم در برابر موج اسلام ستیزی هالیوود ایستادگی کنیم.

این مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم، توجه به راهبردها و سیاست های کلی مقام معظم رهبری در خصوص هنر، سینما و فیلم، عرضه حقایق و دستاوردهای انقلاب اسلامی به زبان هنر، توجه به فیلم دفاع مقدس را از دیگر شاخص های مهم عرصه هنر و سینما ارزیابی و بر ضرورت تدوین نظام جامع تعامل رسانه و روحانیت تاکید کرد.

وی تاکید کرد: معرفی چهره حقیقی و واقعی روحانیت به زبان هنر و فیلم امری ضروری است، اما شایسته است در این راستا از حوزویان مشاوره و راهنمایی های لازم صورت بگیرد.

آیت الله کعبی ابراز داشت: حوزه و روحانیت و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم آماده است در یک ساز و کار تعریف شده و با سیاستگذاری لازم، به تعامل بایسته حوزه، روحانیت و رسانه شتاب ببخشد.

حجت الاسلام موسوی مقدم، قائم مقام رییس سازمان صدا و سیما، با تاکید بر این‌که خاستگاه اصلی هنر در حوزه‌های علمیه به ویژه حوزه علمیه قم رقم می خورد بیان داشت: حوزه های علمیه می توانند در این راستا بسیاری از حوزه های دچار مشکل و چالش شده را حل کنند.

وی با بیان این‌که حوزه علمیه در وانفسای هنر می تواند هنر اصیل را به جامعه بشری عرضه و ارائه کند، به نکات دیگری در خصوص سینمای غرب و هنر در مغرب زمین اشاره کرد و گفت: برخی ها می خواهند با غوغاسالاری هنرمندان متعهد را منفعل کنند که اگر این کار اتفاق بیفتد خسران بزرگی خواهد بود.

در ادامه این مراسم سید مرتضی موسویان رییس چهارمین جشنواره ملی فیلم دانشجویی گزارشی از آثار ارسال شده به دبیرخانه این جشنواره ارائه کرد.

وی ارتقا سطح کمی و کیفی تولیدات دانشجویی، ایجاد فضای رقابتی در بین دانشجویان را از مهم ترین اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد و از ارسال بیش از یک هزار و 300 اثر به دبیرخانه این جشنواره خبر داد.

کمال اکبری رییس دانشکده صدا و سیمای قم نیز در این مراسم از حضور فعال و استقبال خوب طلاب از چهارمین جشنواره فیلم ملی دانشجویی خبر داد و گفت: اکثر شرکت کنندگان بخش قم این جشنواره طلاب حوزه علمیه بوده اند. /924/پ202/س

ارسال نظرات