۰۷ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۰۱
کد خبر: ۹۱۷۲۲
در قم؛

دوره آموزشی تربیت مربی نقد وهابیت برگزار می شود

خبرگزای رسا ـ در راستای پاسخ به دغدغه‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره تضعیف هدفمند دین با ترویج وهابیت،‌ بهائیت و عرفان‌های نوظهور،‌ مرکز آموزش‌های فرهنگی و کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، دوره آموزش تربیت مربی نقد وهابیت را برگزار می‌کند.
حجت الاسلام اصغر ثنايي


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت الاسلام اصغر ثنایی، رییس مرکز آموزش های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم، در نشست خبری با حضور خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: مرکز آموزش های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با توجه به نیاز های روز جامعه دوره های تربیت مربی نقد وهابیت بر گزار می کند.

وی در ادامه افزود: برگزاری دوره های آموزشی نقد وهابیت دارای چنان اهمیتی است که دو تن از مراجع تقلید با حمایت از برگزاری این دوره ها با وجود مشغله های مرجعیت علمی و دینی برای تدریس در این دوره اعلام آمادگی کرده اند.

حجت الاسلام ثنایی اظهار داشت: امروزه بنا به دلایل خاص سیاسی و عقیدتی، مبانی اصیل و ناب شیعه از سوی فرق انحرافی مورد همجه قرار گرفته است و در این جنگ نرم، مردم دینمدار به ویژه جوانان مورد این هجوم قرار گرفته اند.

وی خاطر نشان کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی در سفری که به استان قم داشتند، در سخنرانی ها و بیاناتی که داشتند مسأله تضعیف هدف مند دین با ترویج عرفان های نوظهور، بهاییت و مانند آن را مورد تأکید قرار دادند.

این پژوهشگر حوزوی یادآور شد: کمبود مدرسان آشنا به نحله های فکری و فرق انحرافی که بتوانند پاسخگوی شبهات جوانان به ویژه در استان های کشور داشتند مرکز را بر آن داشت تا دوره های آموزشی برای تربیت و آموزش مدرسان آشنا به این فرق انحرافی را طراحی کنیم.

رییس مرکز آموزش های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تأکیدکرد: سر فصل ها و واحد های درسی دوره آموزشی تربیت مربی نقد وهابیت، به شکل علمی و برنامه ریزی شده در شورای عالی آموزش دفتر تبلیغات اسلامی به تصویب رسیده است.

وی تصریح کرد: همچنین سر فصل ها و واحد های درسی تربیت مربی نقد بهاییت، نقد تصوف و نقد عرفان های نوظهور در حال تدوین است و به زودی مراحل نهایی تدوین و تصویب آن طی می شود.

حجت الاسلام ثنایی بیان داشت: 25 نفر از فضلا و تحصیل کردگان فرق و مذاهب و مباحث کلامی بعد از آزمون کتبی و مصاحبه برای حضور در این دوره ها نام نویسی می شوند.

وی اضافه کرد: این دوره ها در سه نیم سال تحصیلی در دو عرصه بصیرتی و بینشی و روشی برگزار می شود و مبلغان در 24 واحد با مطالبی همچون کلام شیعه، مکاتب فقهی اهل سنت، شبهه شناسی، اهل سنت ایران و فقه مقارن آشنا می شوند.

رییس مرکز آموزش های فرهنگی کاربردی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم ابراز داشت: آشنایی با فنون کلاس داری، منبع شناسی خاص، منابع تحقیق از مطالبی است که مبلغان در عرصه روشی با آن آشنا می شوند.

وی با اشاره به اعلام آمادگی این مرکز برای برپایی این دوره ها در مرکز استان ها در پایان گفت: فارغ التحصیلان این دوره ها می توانند با حضور در مراکز استان ها، مراکز آموزشی و آموزش عالی بخشی از نیازهای این مراکز را بر طرف کنند./919/پ201/ص

ارسال نظرات