۱۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۸
کد خبر: ۹۲۰۱۱
نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید:

روحانیت در جنگ نرم بسیار تأثیرگذار است / امام هیچگاه اجازه سوء استفاده به فرصت طلبان نمی‌داد

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی گفت: حضرت امام خمینی(ره) نهضت آزادی را از منافقین بدتر می دانست و بارها نسبت به تحرکات آنان هشدار داده بود، اما عده‌ای که خود را در خط و راه امام می دانند، با اعضا نهضت آزادی ارتباط دارند و در جلسات مختلف از آنان دعوت می کنند.
حجت‌الاسلام محمد حسن رحيميان نماينده ولي فقيه در بنياد شهيد و امور ايثارگران و عضو موسس روحانيون مبارز


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا،‌ حجت الاسلام محمد حسن رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلاب اسلامی، صبح امروز در نشست علمی کاربردی تبلیغ گفت: خداوند متعال در قرآن کریم حقیقت پشت پرده دشمنان را بیان کرده و فرموده است «دشمنان دوست دارند ما از سلاح ها و سرمایه هایمان غافل شویم تا بتوانند با یک شبیخون بر ما غالب شوند».

وی در ادامه افزود: جنگ سخت که مصداقش جنگ نظامی است، سلاح متناسب خودش را دارد، در جنگ نرم، سلاح و سرمایه، فیزیکی نیست، سلاح جنگ نرم ایمان و وحدت جامعه و سرمایه آن امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام رحیمیان ماه محرم را عرصه مناسبی برای کسب پیروزی در این جنگ دانست و گفت: همانگونه که روحانیت در جنگ سخت نقش اول را داشته است، در جنگ نرم نیز همین نقش را دارد.

وی با اشاره به نقش روحانیت در دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در یک نگاه روحانیت بیش از بیست برابر میانگین جامعه شهید تقدیم اسلام و انقلاب اسلامی کرده است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران یاد آور شد: در شرایط حاضر نیز نقش روحانیت در عرصه جنگ نرم و جهاد اکبر و در شرایطی که بسیار پیچیده تر از زمان دفاع مقدس است، بسیار ضروری و تأثیر گذار است.

وی تأکید کرد: عصر حاضر لیلة القدر اسلام است زیرا خداوند در این دوره زمانی نعمت اسلام و ولایت را به ما عطا کرده است و کسانی که قدر این نعمت را ندانند و به آن پشت پا بزنند دچار عذاب شدید الهی خواهند شد.

حجت الاسلام رحیمیان تصریح کرد: برخی افراد که در پرتو امام و شهدا ثروت، قدرت و شهرت به دست آورده اند، دارند به نعمت های الهی پشت پا می زنند.

وی رسالت روحانیت را در شرایط کنونی بسیار سنگین و سرنوشت ساز توصیف کرد و گفت: رمز اصلی موفقیت حضرت امام خمینی(ره) زهد و وارستگی نسبت به دنیا بود، امام با روش پیامبرگونه اش و در ساده زیستی، همگون مردم بودن و مانند مردم زندگی کردن این موفقیت ها را به دست آورد.

حجت الاسلام رحیمیان با بیان این که امام هیچگاه از موقعیت های مالی که داشت سوء استفاده نکرد، ادامه داد: کسانی همچون صدام، منافقین، تیمور بختیار بارها قصد داشتند با نزدیک شدن به امام و یاران امام از موقعیت ایشان استفاده کنند، اما امام(ره) هیچگاه به این افراد اجازه سوء استفاده نداد.

وی تأکید کرد: حضرت امام خمینی(ره) نهضت آزادی را از منافقین بدتر می دانست و بارها نسبت به تحرکات آنان هشدار داده بود، اما عده ای که خود را در خط و راه امام می دانند، با اعضا نهضت آزادی ارتباط داشته و در جلسات مختلف از آنان دعوت می کنند./919/پ202/ع

ارسال نظرات