۱۳ آذر ۱۳۸۹ - ۰۸:۵۸
کد خبر: ۹۲۲۳۳

تاکید امام جمعه قم بر بهره‌گیری از اشعار مستند در مداحی‌ها

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه قم ،خطاب به مداحان و شاعران تصریح کرد: از واژه‌ها و مفاهیمی در اشعار خود بهره بگیرید که شان ائمه اطهار علیهم السلام در آن رعایت شده و همیشه از بکارگیری واژه‌های سخیف و بی‌معنا دوری کنید، زیرا سروده‌های شما را بی‌محتوا و بی‌معنا می‌کند.
حجت الاسلام و المسلمين سيد محمد سعيدي امام جمعه قم


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد سعیدی، امام جمعه قم، در جمع مداحان و شاعران استان قم گفت:  شما مداحان و شاعرانی که در عرصه مدح اهل بیت علیهم السلام فعالیت می‌کنید در حقیقت به دنبال عزت الهی هستند و این عزت را باید در عرصه قرب الهی بدست آورد.

 وی که در همایش سوگواری شعر عاشورایی در شب جمعه، 12 آذرماه در مرکز همایش های بین المللی دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم سخنرانی می‌کرد، اظهار داشت: عزت زمانی بدست می‌آید که انسان نافرمانی و معصیت الهی را کنار بگذرد و به دنبال حق و حقیقت باشد.

 امام جمعه قم تصریح کرد: برای این که به درجات بالای ایمان برسیم باید گفتار و سخن خود را از نظر محتوا و نوع بیان پاک و مطهر کنیم؛ زیرا اگر می‌خواهیم به خدا برسیم باید پاک و مطهر باشیم.

 وی دفاع از حق و استیفای حقوق مظلومان و محکومیت ظالمان را بهترین مصداق کلمه پاک دانست و اظهار داشت: امروز مداحان و شاعران اهل بیت علیهم السلام نیز باید با الگو گیری از ائمه اطهار(س) همین راه را ادامه دهند.

استاد حوزه علمیه قم از مداحان و شاعران اهل بیت علیهم السلام خواست در به کارگیری اشعار خود بسیار دقت کنند و افزود: باید سخنان شما برگرفته از آیات و روایات و مستند باشد و زمانی که شما از مستند تاریخی در اشعار خود به کار گرفتید می‌توانید موفق باشید.

 وی خطاب به مداحان و شاعران تصریح کرد: از واژه‌ها و مفاهیمی در اشعار خود بهره بگیرید که شان ائمه اطهار علیهم السلام در آن رعایت شده و همیشه از بکارگیری واژه‌های سخیف و بی‌معنا دوری کنید، زیرا سروده‌های شما را بی‌محتوا و بی‌معنا می‌کند.

 امام جمعه قم گفت: بسیار از انحرافاتی که در برخی اشعار دیده شده به دلیل به کارگیری واژه‌های سخیف و بی معناست.

 وی در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: شعر عاشورایی پیام‌رسان قیام، جهاد و شهادت و عزت اهل بیت(ع) است؛ بنابراین باید بسیار فاخر و در شأن این انوار الهی باشد و تلاش کنیم که از این ساحت مقدس به خوبی حراست و پاسداری کنیم.

  حجت‌الاسلام و المسلمین سعیدی با بیان این که مداحان و شاعران اهل بیت(ع) می‌توانند افکار عمومی و فرهنگی شیعی را به خوبی مدیریت کنند، اظهار داشت: با بهره گیری از اشعار و سروده‌های بسیار قوی و با معنا افکار عمومی را مدیریت کنید نه اینکه برای دلخواه مردم و با سبک‌های روز در ساحت مقدس اباعبدالله الحسین(ع) شعر و غزل بگویید./917/پ202/ص

ارسال نظرات