۲۳ آذر ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۹۳۱۵۱
جانشین لشکر 21 حمزه آذربایجان:

قرائت زیارت عاشورا، آخرین توصیه امیر سرتیپ فروزنده بود

خبرگزاری رسا ـ جانشین و همرزم شهید امیر فروزنده در گفت‌وگو با رسا گفت: شهید فروزنده چند ساعت قبل از ‌شهادتش در تماس تلفنی با من، ‌تأکید بر برگزاری باشکوه مراسم زیارت عاشورا داشت.
پيکر شهيد فروزنده شهيد فروزنده
امیر سرتیپ ولیزاده، جانشین و همرزم شهید امیر فروزنده، فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: شهید فروزنده، فرماندهی جانیاز و شجاع بود که تمام دوره های آموزش نظامی از جمله تکاوری و چتربازی را با عالی‌ترین نمرات به پایان رساند.

وی ادامه داد: این شهید بزرگوار در کنار مسائل نظامی، از لحاظ علمی نیز ممتاز بود و درجه دکترا را کسب کرده بود که همواره الگویی برای نیروهای نظامی منطقه شمال غرب کشور به شمار می رفت.

همرزم شهید فروزنده تصریح کرد: بنده بیش از سی سال شهید فروزنده و خانواده اش آشنایی دارم و از نزدیک شاهد دلاوری های فرمانده ارشد نظامی نزاجا در شمال غرب کشور بوده ام.

سرتیپ ولیزاده با اشاره به خاطره ای از شهید فروزنده در دوران دفاع مقدس خاطر نشان کرد: در عملیات نصر 6 که بنده مجزوح شده بودم، شهید فروزنده به ملاقات بنده آمد و روایتی از چگونگی آزادیش از دست نیروهای بعثی تعریف کرد.

وی گفت: ماجرا از این قرار بود که پس از عملیات نصر 6 نیروهای بعثی، منطقه ای را تصرف کرده بودند که شهید فروزنده نیز در آن محل مجروح افتاده بود، وقتی عراقی ها برای اطمینان از نیروهای ایرانی منطقه را بازرسی می کردند، سرتیپ فروزنده خود را به حالت مرگ زده بود و پس از بازرسی متجاوزان، از بیراهه های مختلف بعد از 48 ساعت خود را به اولین آبادی ایران رسانید.

ولیزاده تصریح کرد: این ماجرا نشان از اوج شجاعت و زیرکی و چالاکی شهید فروزنده داشت، البته جراحات وی در دوران جنگ تحمیلی مانعی برای رشادت هایش نبود و همواره در خط مقدم مقابله با دشمنان نظام اسلامی قرار داشت.

جانشین و همرزم شهید امیر فروزنده با اشاره به آخرین تماس فرمانده لشکر 21 حمزه آذربایجان گفت: شهید فروزنده ساعتی به شهادتش مانده با این جانب تماس گرفت و تاکید بر برگزاری باشکوه مراسم زیارت عاشورا داشت و سفارش کرد که آش رشته برای نیروهای لشکر فراهم شود.

ولیزاده با تأکید بر این‌که شهید فروزنده در ولایت‌مداری نیز نمونه بود، گفت: در آخرین رزمایش ارتش، وقتی فرماندهان ارشد از سرتیپ فروزنده سؤال می کنند که اگر تمام نیروها حمایتشان را از شما سلب و تانک ها و بالگردها پشتیبانی نکنند، در مقابل دشمن چه خواهی کرد، پاسخ داد؛ من با غیرت آذری و حسینی خود با دستان خالی مقابل دشمن می ایستم، مگر من مرده باشم که دشمن به ایران اسلامی تجاوز کند./935/ت302/س
ارسال نظرات