۳۰ آذر ۱۳۸۹ - ۱۶:۲۴
کد خبر: ۹۳۶۰۵
آیت‌الله مقتدایی:

انجمن ادیان و مذاهب فعالیت فرقه های انحرافی را رصد کند

خبرگزاری رسا ـ مدیر حوزه های علمیه کشور با اشاره به رواج تفکرات برخی ادیان در میان جوان ابراز داشت: انجمن ادیان و مذاهب باید برای رصد فعالیت های فرق انحرافی، جلوگیری از ایجاد شبهات مختلف اعتقادی و رواج آنها در میان جوانان برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهد.
مصاحبه مطبوعاتي آيت الله مقتدايي با اصحاب رسانه در خصوص سفر رهبر معظم انقلاب به قم


به گزارش سرویس پیشخوان خبرگزاری رسا به نقل از مرکز خبر حوزه، آیت الله مرتضی مقتدایی، مدیر حوزه های علمیه کشور صبح امروز، در نشست مسئولین و اعضای هیئت مدیره انجمن علمی ادیان و مذاهب اسلامی حوزه که با حضور معاون پژوهش حوزه‌های علمیه برگزار شد، اظهارداشت: این انجمن از جمله اولین انجمن های تاسیس شده در حوزه علمیه قم است که اولویت در تاسیس نشان دهنده حساسیت، اهمیت و نیاز فراوان جامعه به آن است.

وی افزود: برگزاری نشست و همایش و تهیه نشریه های علمی و پژوهشی و تعامل با مراکز و موسسات مختلف از سوی این انجمن از اقدامات خوبی است که صورت گرفته، ولی قطعاً کافی نیست و انتظارها از این انجمن بیش از این است.

عضو خبرگان رهبری، رواج تفکرات برخی ادیان، حتی فرقه های انحرافی در میان جوانان را تهدیدی جدی دانسته و ادامه داد: جذب جوانان به برخی فرقه ها و ابراز قدرت و اظهار وجود برخی از نحله های انحرافی در جامعه، وظیفه مراکز علمی و پژوهشی حوزه در مواجهه با این انحرافات را سنگین تر کرده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه اضافه کرد: انجمن ادیان و مذاهب باید برای رصد فعالیت های فرق انحرافی جلوگیری از ایجاد شبهات مختلف اعتقادی و رواج آنها در میان جوانان برنامه ریزی‌های لازم را انجام دهد.

وی افزود: اگر این انجمن به طور مشخص برای رفع مشکلات و آسیب های پیشروی جوانان طرحی ارائه کند، قطعا حوزه علمیه، مراجع عظام و رهبری از این طرح‌های پیشنهادی استقبال می کنند.

آیت الله مقتدایی خاطرنشان ساخت: از همه امکانات خود برای شناسایی مشکلات و ارائه راه حل و راهکار برای آسیب های جامعه استفاده کنید و مدیریت حوزه خود را موظف می داند در راستای کاهش فعالیت جریان های انحرافی و رواج فرقه های ضاله برنامه‌ریزی و تلاش لازم را انجام دهد.

وی در پایان ابراز داشت: انتظار مردم و سایر حوزویان، از انجمن ادیان و مذاهب این است که فعالیت های شبانه روزی داشته باشد؛ چون اگر حتی یک جوان از اعتقادات شیعی منحرف شود و ما می توانستیم جلوی این انحراف را بگیریم، هرگز در برابر خداوند پاسخ‌گو نخواهیم بود. /901/ د102/ع

ارسال نظرات