۰۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۲۳
کد خبر: ۹۳۹۰۸
خطیب جمعه نجف:

حوزه علمیه و مراجع تقلید خط قرمز شیعیان هستند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف حوزه علمیه و مراجع تقلید را خط قرمز شیعیان توصیف کرد و نسبت به گذشتن از این خط قرمز هشدار داد.
آيت الله سيد ياسين موسوي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید یاسین موسوی خطیب جمعه نجف اشرف طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد از تشکیل دولت جدید ابراز خرسندی کرد و گفت: تشکیل دولت را به ملت عراق و پارلمان تبریک عرض می کنم و امیدوارم تا دولت جدید بتواند بر خلاف دوره گذشته وظایف خود را به خوبی انجام دهد و ریشه کن شدن فساد اداری و مالی، مبارزه با ناامنی و تروریسم، اختصاص سلاح به نیروهای امنیتی و فراهم کردن خدمات خصوصا در زمینه برق و رفع فقر را در اولویت اعمال خود قرار دهند.

وی فرارسیدن سال جدید میلادی را به شهروندان مسیحی تبریک گفت و افزود: ما در عزای شهدای حادثه کلیسای سیده النجات با هموطنان مسیحی همدرد هستیم و از آنان می خواهیم تا در کشور باقی بمانند و نگذارند تروریسم بر آنان فائق آیند و بدانند که آنچه در روزهای گذشته با آن روبرو شدند ما سالها به آن مبتلا هستیم ولی با صبر بر آنها غلبه کردیم، گرچه همچنان از تروریسم رنج می بریم و شهدای فراوانی را طی روزهای گذشته در مراسم عزای حسینی تقدیم نموده ایم لیکن ما به شهادت افتخار می کنیم و آن را شکستی برای تروریسم می دانیم.

حجت الاسلام موسوی اقدام شهید بلال علی محمد را قهرمانانه خواند و تصریح کرد: اقدام این پلیس شجاع که جان خود را برای نجات جان عزاداران حسینی فدا نمود قهرمانانه و قابل تقدیر است و از دستگاههای امنیتی می خواهم تا به پرورش اینگونه افراد بپردازند به گونه ای که برای نیروهای امنیتی، امنیت وطن و دفاع از ملت از اهداف عالی تلقی شود.

خطیب جمعه نجف تاکید کرد: نیروهای امنیتی عراق در گذشته به شدت از طرف ملت منفور بودند و علما نیز عضویت در این دستگاهها را حرام می دانستند لیکن پس از سرنگونی صدام، علما و مراجع عظام نیروهای کار امنیتی را عبادت می دانند.

وی حوزه علمیه و مراجع تقلید را خط قرمز شیعیان توصیف کرد و اظهار داشت: نجف اشرف به دلیل اینکه شهر امام علی(ع) و پایتخت شیعیان جهان به شمار می آید مقدس ترین مکان جهان است و همه موظف به احترام به جایگاه این شهر هستند و باید بدانند که حوزه علمیه و مراجع تقلید خط قرمز شیعیان هستند و دولت در برنامه های خود موظف به حفظ جایگاه مراجع هستند.

آیت الله موسوی از عملکرد شبکه ماهواره ای الجامعیة به شدت انتقاد کرد و گفت: شبکه الجامعیة که به وزارت علوم تعلق دارد توسط بعثی ها اداره می شود و شاهد بودیم که در روز عاشورا به جای پوشش عزای حسینی و مراسم «رکضة طویریج» به پخش ترانه و رقص پرداخت و از وزیر علوم می خواهیم تا کسانی که حرمت عاشورا را زیرپا گذاشتند و احساسات همه عراقیها را نادیده گرفت به شدت برخورد کند.980/گ/
ارسال نظرات