۱۱ دی ۱۳۸۹ - ۱۸:۵۰
کد خبر: ۹۴۶۰۴
در گرگان؛

نشست تخصصی عرفان اسلامی و آشنایی با نحله‌های انحرافی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ به همت اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، نشست تخصصی عرفان اسلامی و آشنایی با نحله های انحرافی در گرگان برگزار شد.
نشست
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان، مدیر کل فرق و مذاهب وزارت اطلاعات در این جلسه به تبیین پیدایش جریانات مختلف و عرفان های انحرافی پرداخت.

وی افزود: فرق انحرافی سابقه دار هستند اما در سال های اخیر بدعت های متنوعی از طریق این خرده فرقه ها شکل گرفته که در برخی موارد نگران کننده است.

این مقام اطلاعاتی با بیان این که گرچه انجمن های مختلف از جمله حجتیه قبل از انقلاب شکل گرفت، افزود: اما بعد از انقلاب جریان های انحرافی فکری و عقیدتی جرات عرض اندام در جامعه دینی و اسلامی را یافتند و هجوم به ارکان اعتقادی و دینی مردم از محورهای اساسی تهاجم فرهنگی بود، یکی از مجراهای اساسی و اصلی دشمن در این زمینه ترویج دوباره جریان های شبه عرفانی و صوفی گری بوده و هست و این ماموریت در دستور کار استعمارگران غرب قرار دارد.

وی تصریح کرد: به دنبال فعالیت فرقه حجتیه شاهد شکل‌گیری عرفان‌های کاذب و نحله‌های انحرافی هستیم که امروز به شدت در حال گسترش و تبلیغ مبانی خود هستند.

این مقام اطلاعاتی با بیان این که هویت دینی پیوند دهنده قومیت های دینی است، افزود: امروز دشمن تلاش می‌کند با تبلیغات منفی و شبهه‌افکنی در دین و مسائل معرفتی سبب بهم ریختن هویت دینی ملت ایران شود تا بتواند به اهداف شوم خود دست پیدا کند.

وی، علت شکل گیری این انحرافات را خلأ در عرفان اسلامی عنوان کرد و تاکید کرد: در این راستا پاسخ به شبهات به تنهایی در جهت رفع آن و یا به حداقل رساندن آن کافی نیست، بلکه باید در حوزه های مختلف روانی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و پیشرفت های کشور اشباع شد./950/د102/الف
ارسال نظرات