۲۴ دی ۱۳۸۹ - ۱۲:۵۷
کد خبر: ۹۵۶۶۷

هشتمین نشست سالیانه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ هشتمین نشست سالیانه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر با حضور اعضای هیأت امناء، هیأت مدیره، کارکنان، مرتبطان و مخاطبان مؤسسه، بیست و چهارم دی‌ماه در قم برگزار شد.
نشست سالانه مؤسسه فرهنگي ولاء منتظر


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، هشتمین نشست سالیانه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج)، پیش از ظهر امروز 24 دی‌ماه با حضور اعضای هیأت امناء، هیأت مدیره، کارکنان، مرتبطان و مخاطبان مؤسسه، بیست و چهارم دی‌ماه در قم برگزار می‌شود در سالن اجتماعات مؤسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی‌(ره) قم برگزار شد.

براساس این گزارش، هدف از برگزاری این نشست آشنا نمودن مخاطبان مؤسسه با عملکرد یکساله مجموعه و نیز تبیین ضرورت جایگاه فرهنگ در ساختار نظام اجتماعی، نقش مؤسسات فرهنگی – حوزوی در این جریان، جایگاه حضور مردم در دفاع از مقام ولایت و جایگاه ایران در عرصه بین‌الملل بود.

در بخشی از این مراسم، دکتر باقری، معاون امنیت و بین‌الملل شورای امنیت ملی که به جای سعید جلیلی، دبیر شورای امنیت ملی در این نشست حضور داشت، مهم‌ترین رویکرد انقلاب اسلامی را حرکت برای تنظیم مناسبات در مسیر الهی دانست.

وی با بیان این‌که جریانی پس از پیروزی انقلاب در عرصه مناسبات خارجی حاکمیت پیدا کرد که در عمل به باور امام راحل اعتقاد قلبی نداشت، گفت: این جریان به جای تلاش برای سوق مناسبات جهانی در جهات الهی، در بهترین وضعیت با مناسبات مدارا کردند.

معاون امنیت ملی و بین‌الملل شورای امنیت ملی با بیان این‌که در دوره اصلاحات این مناسبات را به عنوان واقعیت پذیرفتند، تصریح کرد: این مناسبات تأمین کننده منافع نظام سلطه بود و نمی‌توانست خواسته‌های نظام اسلامی و اهدافی که انقلاب اسلامی ایران به دنبال آن بود را برآورده کند.

در ابتدای این مراسم، حجت‌الاسلام رضا عزت‌زمانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) به ارائه گزارشی از عملکرد یک سال گذشته این مؤسسه پرداخت و گفت: در سال 85 و پس از پنج سال برنامه‌ریزی عملیاتی، سند راهبردی مؤسسه و برنامه پنج ساله آن تدوین شد.

وی افزود: پنج هدف کلان به عنوان اهداف اصلی مؤسسه در قالب این سند راهبردی تنظیم شده است و گروه‌های مرجع آن را حوزویان، دانشگاهیان، فرهنگیان و هیأت‌های مذهبی تشکیل می‌دهند.

حجت‌الاسلام عزت‌زمانی با بیان این‌که مؤسسه ولاء منتظر‌(عج) فعالیت‌هایش را در سطح کشور تعریف کرده است، از برگزاری چهاردهمین دوره علمی فرهنگی ولایت و فارغ‌التحصیلی نخستین دوره سه ساله ولایت خبر داد.

در پایان این مراسم از همکاران نمونه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) با اهدای لوح تقدیر، تجلیل شدند که به رسم یادبود جوایزی به حجج اسلام عباس محسنی، سموعی، سیدکلبادی، مهدوی‌فر، عابدی و شعبان‌پور اهدا شد.

گفتنی است، آیت‌الله محمدیزدی، رییس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سبب کسالت (سرماخوردگی) و سعید جلیلی، دبیر شورای امنیت ملی و حجت‌الاسلام آقاتهرانی به علت مشغله فراوان کاری، برخلاف برنامه اعلام شده، در هشتمین نشست سالیانه مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر‌(عج) حضور نیافتند. /920/پ202/ص

ارسال نظرات