۲۵ دی ۱۳۸۹ - ۰۱:۱۲
کد خبر: ۹۵۷۰۰
خطیب جمعه نجف اشرف:

کشورهای عربی حامی صدام به مواضع سابق علیه عراق ادامه می دهند

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه نجف اشرف با اشاره به برگزاری نشست کشورهای عربی در عراق خاطر نشان ساخت که برخی از کشورهای عربی که حامی صدام بودند در صدد ادامه سیاستهای جنایتکارانه نظام دیکتاتوری هستند.
سيد صدرالدين قبانچي خطيب جمعه نجف
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید صدرالدین قبانچی خطیب جمعه نجف اشرف، در نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حسینیه فاطمیه کبری برگزار شد با اشاره به اهمیت برگزاری نشست کشورهای عربی در بغداد گفت: نشست کشورهای عربی که قرار است در بغداد برگزار شود پیام های بسیار خوبی برای عراق دارد و نشان می دهد که کشور در حالت ثبات امنیتی و سیاسی قرار دارد و کشورهای عربی نظام نوین عراق را پذیرفته اند.

وی افزود: برخی از کشورهای عربی همچنان بر مواضع سابق خود علیه عراق پابرجا مانده اند و به دلیل اینکه سی سال در کنار صدام بودند خواستار ادامه سیاستهای نظام دیکتاتوری در زمینه جنگ با کشورهای همسایه و کشتار شیعیان و کردها هستند ولی باید بدانند که عراق تغییر عظیمی کرده است و نمی خواهد به گذشته بازگردد و دیگر از جوامع اسلامی و عربی جدا نخواهد شد.

حجت الاسلام قبانچی از سفر برخی هیئتهای بلندپایه خارجی به عراق یاد کرد و اظهار داشت: سفر هیئتهای بلندپایه خارجی به بغداد بر علاقه عراق برای گسترش روابط با همه کشورهای جهان تاکید می کند و این کشور بر خلاف رغبت برخی کشورها برای عزت گیری در حال بازگشت به جایگاه اصلی اش در جهان عرب است.

خطیب جمعه نجف خواستار همکاری همگانی جهت استقبال از پایتختی فرهنگی نجف شد و تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا با آماگی کامل به استقبال پایتخت فرهنگی جهان اسلام شدن نجف اشرف برویم و لازم است بودجه کلانی که بدین منظور اختصاص یافته برای پیشبرد پروژه های این امر خرج شود.

وی امام حسین(ع) و شیعیان را عامل هراس ظالمان عنوان کرد و بیان داشت: ظلم در حق اهل بیت(ع) و تخریب بارگاههای آنان و کشتار زائران امام حسین(ع) و سایر ائمه(ع) در طول تاریخ نتوانست عشق و علاقه به اهل بیت(ع) را در دلها خاموش سازد و جاودانگی اباعبدالله(ع) و شیعیانش لرزه بر اندام ظالمان و دشمنان می اندازد و ما بر این امر مفتخریم.

سید صدرالدین قبانچی از ملت عراق، نیروهای امنیتی، هیئتهای حسینی و رسانه ها به دلیل تلاش برای باشکوه تر برگزار شدن زیارت اربعین حسینی تقدیر و تشکر نمود./980/گ
ارسال نظرات