۰۲ بهمن ۱۳۸۹ - ۱۴:۲۵
کد خبر: ۹۶۲۳۶
خطیب جمعه قفول بحرین:

آینده حکام دیکتاتور سیاه است

خبرگزاری رسا ـ خطیب جمعه قفول بحرین حکام ظالم را به عبرت گرفتن از انقلاب تونس دعوت کرد و آینده حکام دیکتاتور را سیاه عنوان نمود.
علامه غريفي خطيب جمعه قفول بحرين
به گزارش خبرگزاری رسا، علامه عبدالله غریفی خطیب جمعه قطیف بحرین طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در مسجد امام صادق(ع) برگزار شد آینده حکام دیکتاتور را سیاه خواند و گفت: انقلاب ملت تونس نتیجه دیکتاتور و استبدادی که مردم این کشور سال های متمادی با آن دست و پنجه نرم می کردند و صبر فراوانی را در این مدت متحمل شدند، لیکن این صبر حد و مرزی داشت و بالاخره پس از سال ها منفجر شد و انقلابی را علیه دیکتاتوری صورت داد.

وی انقلاب تونس را درس عبرتی برای حکام ظالم عنوان نمود و افزود: خشم و غضب ملت تونس سبب شد تا دیکتاتور در تاریکی بگریزد و به دنبال پناهگاهی برای فرار از قصاص ملت مظلوم باشد.

علامه غریفی ظلم را پایان پذیر توصیف کرد و اظهار داشت: ظلم و استبداد هرچند طولانی شود و به خشونت علیه مردم بپردازد، ولی حتما پایان می یابد و ممکن است این زوال با خونریزی و فدکارای همراه شود، لیکن آینده حکام دیکتاتور سیاه خواهد بود.

خطیب جمعه قفول بحرین با اشاره به سرنوشت حکام ظالم تصریح کرد: شاه مستبد و طاغوت گر ایران و صدام به عنوان فرعون زمانه،دو نمونه ای بودند که از ذهن حکام پاک نشده اند و هم اکنون دیکتاتور تونس نیز به عنوان الگوی سومی برای حکام به شمار می آید و به طور حتم آخرین دیکتاتور فراری و نابود شده نخواهد بود.

وی از ظلم و ستم علیه ملت ها ابراز شگفتی کرد و بیان داشت: مردم در پی لقمه نان، کرامت، عدالت، امنیت، ثبات، آزادی، دین و اخلاق هستند و معلوم نیست این امور برای حکومت هایی که همه امکانات لازم جهت برقراری رفاه و امنیت را دارند گران است و تاب تحمل آنها را ندارند.

علامه غریفی تاکید کرد: مشخص نیست چرا حکام بر امتلاک همه ثروتهای کشور پافشاری می ورزند و خواستار فقر و مشقت شهروندان خود هستند. آنچه در تونس رخ داد می تواند در کشورهای دیگر نیز تکرار شود و تا هنگامی که مردم در ظلم و محرومیت بسر می برند احتمال انقلاب مردمی وجود دارد./980/گ
ارسال نظرات