۱۷ بهمن ۱۳۸۹ - ۲۳:۱۰
کد خبر: ۹۷۴۸۸
امام جمعه موقت مشهد:

امام خمینی انرژی مقدس یک ملت بزرگ را مدیریت کرد

خبرگزاری رسا ـ امام جمعه موقت مشهد گفت: امام خمینی‌(ره) بعد از آزادی، اصرار داشتند که بلافاصله به ایران بیایند؛ زیرا انرژی‌ مقدس یک ملت آزاد شده بود و می‌بایست فورا مدیریت شود، اگر امام خمینی(ره) نمی‌آمدند، این انرژی کنترل نمی‌شد و به دست بازماندگان شاه و عوامل اطلاعات آمریکا در ایران می‌افتاد.
حجت الاسلام محمد باقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد،
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در مشهد، حجت الاسلام محمدباقر فرزانه، امام جمعه موقت مشهد، شانزدهم بهمن در سلسله همایش های تخصصی انقلاب اسلامی با اشاره به آزاد سازی انرژی یک ملت برای ایجاد هر انقلابی گفت: هر انقلابی که در آزاد کردن انرژی مردم موفق تر باشد، برتر است و امام خمینی(ره) در ایران انرژی یک ملت بزرگ را آزاد و مدیریت کرد.

وی چهار عامل اساسی را باعث اسارت انرژی ملت ایران قبل از انقلاب دانست و تصریح کرد: اولین عاملی که انرژی مردم ایران را در بند کرد، ضعف معرفت دینی بود. شناخت ما از دین و مکتبمان قبل از پیروزی انقلاب بسیار سطحی بود و هنگامی که انسان مکتبش را نشناسد، نمی تواند حق و باطل را تشخیص دهد.

رییس دانشگاه رضوی پذیرش تفسیر غلط از دین را دومین عامل اسارت انرژی ملت ایران عنوان کرد و افزود: به گفته امام خمینی(ره) اسلام آمریکایی، همان تفسیر غلط از دین است، عده ای که دیندار بودند، آن را یک بحث اخلاقی و ویژه اعمال فردی و ذهنی می‌دانستند. گروهی دیگر دین را از سیاست جدا دانسته و حتی عده‌ای آن را بر ضد سیاست تلقی می کردند.

وی خفقان و دیکتاتوری امنیتی حاکم در ایران وگسترش فرهنگ غرب را عوامل دیگر این اسارت دانست و یادآور شد: در پنج دهه قبل از انقلاب، همه قدرت پهلوی بسیج شده بود تا فرهنگ غرب را در ایران گسترش دهد که اولین گام آن، کشف حجاب توسط رضاخان بود.

حجت الاسلام فرزانه در ادامه اظهار داشت: امام خمینی‌(ره) بعد از آزادی، اصرار داشتند که بلافاصله به ایران بیایند؛ زیرا انرژی‌ها آزاد شده بود و می‌بایست فورا مدیریت شود، اگر امام خمینی(ره) نمی‌آمدند، این انرژی کنترل نمی‌شد و به دست بازماندگان شاه و عوامل اطلاعات آمریکا در ایران می‌افتاد.

امام جمعه موقت مشهد نکته مهم این انقلاب را هدایت آن از سوی امام خمینی(ره) خواند و ابراز داشت: انرژی آزاد شده را نمی‌توان برای همیشه کنترل کرد. امام خمینی(ره) این انرژی را با تشکیل نظام جمهوری اسلامی هدایت کرد و در حال حاضر نگرانی‌ها برای مصر و تونس، عدم وجود یک محوریت قابل قبول مانند امام خمینی(ره) است.

وی با بیان این‌که پیدایش انقلاب اسلامی در سختی شکل گرفت و در سختی رشد کرد و به پیروزی رسید، یادآور شد: آغاز این انقلاب در ذهن یک نفر شکل گرفت و هنگامی که خواست آن را به ذهن مردم منتقل کند، با مشکلات زیادی روبه رو شد؛ بنابر این امام خمینی(ره) بود که به پردازش مسأله ولایت فقیه‌ در نجف همت گمارد و آنجا بود که برای نهضتی بزرگ می اندیشید..

حجت الاسلام فرزانه در پایان خاطرشان کرد: هیچ انقلابی نمی‌تواند با چالش و مشکلات رو به رو نباشد، هر چه یک انقلاب بتواند در برخورد با مشکلات داخلی و خارجی بایستد و از سختی‌ها عبور کند، به آینده آن انقلاب اعتماد و امید بیشتری وجود دارد.

قابل ذکر است، سلسله همایش های انقلاب اسلامی به همت اداره تبلیغات و ارتباطات مردمی آستان قدس رضوی از یک‌شنبه هفدهم بهمن ماه به مدت سه روز و با حضور حجت الاسلام محمد جواد نظافت، استاد حوزه علمیه و حجت الاسلام رحیمیان، نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران از ساعت 15 تا 17 در سالن اجتماعات بنیاد پژوهش‌های آستان قدس رضوی واقع در دور‌برگردان شیخ طبرسی حرم مطهر برگزار می‌شود./969/پ202/س
ارسال نظرات