۰۶ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۹:۲۹
کد خبر: ۹۹۰۹۵
در قم؛

نشست تأسیس تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نشست تأسیس تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب با حضور جمعی از سرگروه‌های فعال تبلیغی حوزه علمیه قم برگزار شد.
تشکل فراگير تبليغ گروهي طلاب حوزه

 
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، نشست تأسیس تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب با حضور جمعی از سرگروه‌های فعال تبلیغی حوزه، عصر امروز در سالن جلسات اداره‌کل ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد.
 
در ابتدای این نشست، احمد مخبری از مبلغان حوزوی با اشاره به نوظهور بودن گروه‌های تبلیغی و شکل‌گیری آن به همت جمعی از طلاب و فضلای حوزه علمیه قم در سال‌های گذشته، گفت: آثار مثبت تأسیس این تشکل در کشور نمایان است.
 
وی با بیان این‌که از شهریورماه امسال تلاش‌های منسجمی برای هماهنگی‌ هرچه بیشتر بین سرگروه‌های تبلیغی شکل گرفته است، افزود: هدف از تشکیل این نشست را ارائه گزارشی از دیدگاه‌های سرگروه‌های تبلیغی دانست.
 
پس از سخنان مخبری، برخی از سرگروه‌های تبلیغی به ارائه دیدگاه‌های خود پیرامون تشکیل این جلسه پرداختند که طی آن حجت‌الاسلام استوار از گروه تبلیغی صبای سعادت با اشاره به فلسفه وجودی این تشکل، ابراز داشت: هدف از تأسیس این تشکل تقویت جایگاه تبلیغ گروهی در حوزه و بهره‌گیری حداکثری از ظرفیت گروه‌های تبلیغی است.
 
وی افزود: گروه‌های تبلیغی فعالی که حمایت‌هایی را جذب کرده و در اجرای برنامه‌های تبلیغی نیز موفق بوده‌اند، کم نیستند اما باید این فعالیت‌ها جمع‌آوری شده و با برنامه‌ریزی مناسب و متمرکز، سازماندهی شود.
 
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام مرادی از گروه تبلیغی برنامه مبین با اشاره به رسالت تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب، گفت: رسالت این تشکل توسعه، ارتقاء، تقویت، آسیب‌زدایی، مانع‌زدایی، هویت‌بخشی و الگوسازی تبلیغ گروهی برای افزایش نفوذ و تأثیر تبلیغ اسلامی است.
 
وی با بیان این‌که برخی مبلغان این رسالت را رسالت سایر گروه‌های تبلیغی دانسته و تشکیل چنین گروه تبلیغی را مناسب نمی‌دانند، با اشاره افزود: برای رسیدن به اهداف گروه‌های تبلیغی نیازمند تأسیس تشکل مستقلی هستیم؛ چراکه رسیدن به اهداف نیازمند برنامه‌ریزی است.
 
حجت‌الاسلام مرادی، نبود ثبات کافی در نیازهای تبلیغی را مشهود دانست و گفت: گروه‌های تبلیغی به تأسیس یک تشکل صنفی برای پیگیری خواسته‌های مبلغان و اقدام مناسب برای تحقق اهداف و رسالت‌های تبلیغی نیازمند است.
 
حجت‌الاسلام بهادر از گروه تبلیغی آل یاسین از دیگر مبلغانی بود که در این نشست درباره نحوه رابطه تشکل با گروه‌های تبلیغی سخن گفت و ابراز داشت: نفس ارتباط تشکل با گروه‌های تبلیغی یک ارتباط جامعی است که هیچ خدشه‌ای به استقلال گروه‌ها وارد نمی‌کند.
 
وی از ساماندهی، هویت‌بخشی و ایجاد وحدت بین گروه‌های تبلیغی را سبب حفظ عزت نفس مبلغان دانست و ارتباط این تشکل و کارگروه‌های تبلیغی را به سبب بسترسازی در زمینه امور پژوهشی و نیازسنجی پژوهشی مناسب ارزیابی کرد.
 
حجت‌الاسلام بهادر با تأکید بر برنامه‌ریزی در راستای ارتقای سطح کیفی نیروهای تبلیغی در سه قالب آماده‌سازی بسته‌های محتوایی مناسب، برگزاری کلاس‌های آموزشی و نشست‌های هم‌اندیشی، خواستار تشکیل اتاق فکر و مشاوره در سطح کشور برای گروه‌های تبلیغی شد.
 
در ادامه حجت‌الاسلام رضا عزت زمانی، مدیرعامل مؤسسه فرهنگی ولاء منتظر که به عنوان نماینده گروهی تبلیغی این مؤسسه در این نشست حضور داشت، ساماندهی گروه‌های تبلیغی را ضروری دانست و گفت: استفاده از ظرفیت‌های عظیم گروه‌های تبلیغی با هم‌اندیشی هرچه بیشتر گروه‌ها میسر است.

گفتنی است، نشست تأسیس تشکل فراگیر تبلیغ گروهی طلاب، صرفاً در سالن جلسات اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم برگزار شد و ارتباطی با این اداره‌کل نداشت. /920/پ202/ع

ارسال نظرات