۲۶ بهمن ۱۳۸۷ - ۰۵:۴۱
کد خبر: ۲۸

آیت الله مکارم شیرازی در دیدار مسوولان سازمان بورس:

رسا، سرویس سیاسی ـ حضرت آیت الله مکارم شیرازی در دیدار رییس کمیسیون اقتصادی مجلس و اعضای سازمان بورس و اوراق بهادار کشور بر بررسی شبهات اقتصادی سازمان بورس از سوی مراجع تقلید و حوزه های علمیه تأکید کرد.
آيت الله مکارم شيرازي

  به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله ناصرمکارم شیرازی، 25 بهمن ماه در دیدار رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و اعضای سازمان بورس و اوراق بهادار کشور، گفت: باید بررسی دقیق معاملات نوین اقتصادی را در دستور کار خود قرار دهید.


وی تعریف و تبیین معاملات نوین اقتصادی را مهم خواند و افزود: برخی موضوعات در بورس و اوراق بهادار وجود دارد که ارکان و مسیر آن به خوبی بیان و تعریف نشده است که تبیین و ترسیم جزئیات این معاملات در روند فعالیت های اقتصادی بسیار کمک خواهد کرد.


این مرجع تقلید با اشاره به برخی معاملات اینترنتی اظهار داشت: گاهی در معاملات اینترنتی دیده می شود که افراد به صورت کاذب و دروغین معاملات را انجام می دهند.


وی ادامه داد: ترسیم خط مشی این گونه معاملات نیز باید در کمیته فقهی سازمان بورس تبیین و توضیح داده شود، زیرا غربی ها دام های مهمی برای ربودن سرمایه های مردم جهان سوم تهیه کرده اند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: هم اینک فصل نوینی در مسائل بازارهای اقتصادی گشوده شده، که حوزه های علمیه باید پاسخ گوی این گونه مسائل باشند و مبانی فقهی آن را برای اقتصاددانان تبیین و ترسیم کنند.


وی اظهار داشت: باید برخی شبهات موجود در سازمان بورس را با مراجع تقلید و حوزه های علمیه در میان بگذارید و ماهیت آنها را تشریح کنید تا به صورت استدلالی و فقهی به این مباحث پاسخ داده شود..

ارسال نظرات