۱۱ مرداد ۱۳۸۶ - ۰۹:۲۳
کد خبر: ۲۸۰۸۰
تلاشي ديگر در جهت تبيين انسجام اسلامي:

كتاب امام‌ علي و هم‌گرايي اسلامي در عصر خلافت منتشر شد

رسا، سرويس فرهنگي ـ کتاب «امام علي و هم‌گرايي اسلامي در عصر خلافت» به قلم دکتر علي اکبر احمدپور و به همت بوستان كتاب قم منتشر شد.
كتاب امام‌ علي و هم‌گرايي اسلامي در عصر خلافت منتشر شد
به گزارش خبرنگار خبرگزاري رسا، کتاب امام علي و هم‌گرايي اسلامي در عصر خلافت، به قلم دکتر علي اکبر احمدپور به همت بوستان كتاب قم منتشر شد.
با توجه به آنکه وحدت و انسجام اسلامي، مهم‌ترين رويکرد جهان اسلام در حال حاضر است، توجه به سنت و روش عملي بزرگان دين در اين مهم، بيش از هر امر ديگري روشنگر اين مسير خواهد بود. نويسنده با بيان اين نكته مي‌نويسد: امام علي پس از رسول خدا با اختلافات و درگيري‌هاي فراواني روبرو شد و فتنه­ها پي در پي به سويش سرازير گشت. ايشان با هوش‌مندي و درايت به ريسمان وحدت چنگ زد و براي زنده ماندن دين خدا و رشد و گسترش معارف اسلامي، مسير هم­گرايي را پيش گرفت. رفتارهاي ايشان در اين زمينه براي همه کساني که به سياست از منظر آموزه­هاي ديني مي­نگرند، بسيار درس‌آموز و پرنکته است.
اين اثر، در شش فصل هم­گرايي در سيره و گفتار امام علي را بررسي مي‌کند: مباحث مقدماتي، سقيفه آغازي بر واگرايي­ها، بيعت و هم­گرايي، عرصه­هاي هم­گرايي، عضويت در شورا، امام علي و عثمان، ميانجي­گري و اصلاح.
گفتني است موضوعاتي همچون مفهوم همگرايي، همگرايي از منظر متکلمان، عرفا و فلاسفه، ضرورت همگرايي و موانع همگرايي از مهم‌ترين موضوعات مباحث مقدماتي در فصل اول است.
شايان ذکر است که کتاب امام علي و هم­گرايي اسلامي در عصر خلافت، به قلم دکتر علي­اکبر احمدپور، به همت بوستان کتاب، در 312 صفحه، با شمارگان 2000 نسخه، در قطع وزيري، با جلد شوميز و به قيمت 3200 تومان روانه بازار کتاب گرديده است.
ارسال نظرات