۱۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۹:۵۳
کد خبر: ۶۹۷۷۵
آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد غدیر:

راه سعادتمند شدن جامعه، ولایت امیرالمومنین علیه السلام است

خبرگزاری رسا ـ آیت‌الله صافی‌گلپایگانی در دیدار اعضای ستاد غدیر گفت: ایمان به خدا، جهاد، زهد و علم چهار صفتی هستند که مسلمان‌ها اعتقاد دارند اگر این صفات در کسی جمع شود، در فضیلتش از همه اصحاب پیامبر (ص) بالاتر است و امیرالمومنین اعلی درجه این صفات را دارا هستند.
1/ آيت الله صافي گلپايگاني
 
به گزارش خبرگزاری رسا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی حضرت آیت الله صافی، این مرجع تقلید در دیدار با اعضای ستاد غدیر استان قم ضمن تجلیل از وظایف صورت گرفته در نشر فرهنگ غدیر اظهار داشت: برنامه‌هایی که برای نشر غدیر و معرفی امیرالمومنین (ع) صورت می‌گیرد مورد تقدیر و تحسین است مخصوصاً برنامه‌هایی که در خارج از کشور انجام می‌شود بسیار خوب است امیدواریم بیشتر از این گسترش یابد.

وی خاطرنشان کرد: همه شیعیان در هر نقطه از دنیا که باشند باید غدیر را گرامی داشته و تجلیل کنند ولی شهر قم با توجه به سابقه تشیع و ولایت‌مداری و به مناسبت وجود حرم حضرت معصومه (س) و حوزه علمیه اختصاصاتی دارد که شایسته است برنامه‌های دینی صورت گرفته در قم، مورد الگو و سرمشق دیگران باشد.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم ضمن استقبال از تشکیل ستاد غدیر در قم اعلام داشت: وجود ستاد و تشکیلاتی در قم برای بزرگداشت ایام ذی‌الحجه و دهه غدیر امری لازم بود تا در طول سال روی این مسئله کار کنند تا این مراسم با شکوه و عظمت بیشتری برگزار شود.

حضرت آیت‌الله صافی‌ اعلام کرد: اگر کسی یک دنیا عمر داشته باشد و تمام اعمال صالحه را انجام دهد و به همه پیامبران هم عشق بورزد ولی از ولایت امیرالمومنین (ع) محروم باشد در روز قیامت از هیچ یک از اعمال بهره‌ای نمی‌برد چرا که شرط قبولی اعمال و عبادات، قبول ولایت امیرالمومنین (ع) و ائمه طاهرین (ع) است و سعادت دنیا و آخرت به واسطه اینهاست و اگر جامعه‌ای بخواهد سعادتمند باشد، راهش ولایت امیرالمومنین (ع) است.

وی خاطرنشان کرد: برای اقتدا در امر دین و دنیا و آخرت کسی بالاتر و شایسته‌تر از حضرت علی (ع) وجود ندارد.

این مرجع تقلید افزود: ایمان به خدا، جهاد، زهد و علم چهار صفتی هستند که مسلمان‌ها اعتقاد دارند اگر این صفات در کسی جمع شود، در فضیلتش از همه اصحاب پیامبر (ص) بالاتر است و امیرالمومنین اعلی درجه این صفات را دارا هستند و ما در هیچ یک از صفات بالاتر از او را سراغ نداریم و حتی غیرمسلمان‌ها هم به این امر اعتراف دارند.

وی  در ادامه سخنانش، خلقت دنیا و وجود جوامع بشری را وابسته به وجود امیرالمومنین (ع) دانسته و اعلام داشت: سراپای وجود امیرالمومنین (ع) عظمت است و همه بزرگی و شخصیت است و فضایل ایشان تمام شدنی نیست و ابعاد وجودی ایشان موقعیتی را برای ایشان فراهم کرده که بعد از رسول اکرم (ص) شخص اول عالم امکان و مخلوقات الهی باشد.

حضرت آیت الله صافی گلپایگانی امیرالمومنین را در همه صفات، الگوی پیشرفت بشری خوانده و تلاش برای شناساندن حضرت علی (ع) را بزرگترین خدمت‌ اعلام نموده و مکتب امیرالمومینن (ع) را مکتب الهی و مایه خیرات و برکات دانست./د102

 
ارسال نظرات