۰۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۴
کد خبر: ۸۸۴۳۶
نماینده آیت الله سیستانی در کربلا:

گروههای سیاسی مصالح ملی را بر مصالح حزبی مقدم سازند

خبرگزاری رسا ـ نماینده آیت الله سیستانی در کربلا ضمن انتقاد شدید از ادامه بحران سیاسی در کشور از گروههای سیاسی خواست تا مصالح ملی را بر مصالح حزبی مقدم بدارند.
سيد احمد صافي؛ نمايند آيت الله سيستاني در كربلا
به گزارش خبرگزاری رسا، حجت الاسلام سید احمد صافی نماینده آیت الله سیستانی در شهر مقدس کربلا طی خطبه های نماز جمعه روز گذشته این شهر که در حرم مطهر امام حسین(ع) برگزار شد از ادامه بحران سیاسی در عراق به شدت انتقاد کرد و گفت: گفتگو و مذاکرات گروههای سیاسی برای تشکیل دولت جدید بیش از حد شده است و مردم که با حضور در انتخابات خواستار تشکیل دولتی قوی و کارآمد با توان برقراری امنیت، بهبود خدمات و افزایش توان اقتصادی شهروندان را بودند از وضعیت فعلی به شدت ناراحت هستند و امیدوارم گروههای سیاسی مسوولیت پذیر باشند و مصالح ملی را بر مصالح شخصی و حزبی ترجیح دهند.

وی افزود: عملکردهای مثبت و منفی گروههای سیاسی در این مرحله تاریخی ثبت خواهد شد و این گروهها باید سعی کنند تا این بحران را بگذرانند و وظیفه ما نیز اینست که همیشه در قبال این امر مهم تذکر دهیم و تا هنگام تشکیل دولت به این سخنان خود ادامه خواهیم داد.

حجت الاسلام صافی با اشاره به وجود هیئتهای نظارت و بازرسی در کشور تصریح کرد: ناظران و بازرسان بسیار فراوانی در عراق وجود دارند و فساد مالی و اداری کشور را تحت نظر دارند ولی آنان باید بدانند که وظیفه اصلی آنها ارشاد و راهنمایی است و نباید به عنوان پلیس فعالیت کنند و ادارات و وزارتخانه ها را به شیوه پلیسی تحت نظارت بگیرند و اسباب ترس و واهمه کارمندان را فراهم نمایند.

نماینده آیت الله سیستانی وزارتخانه ها را به ادای وظایف خود دعوت کرد و اظهار داشت: وزارتخانه ها باید به دور از بحران و کشمکشهای سیاسی ادای وظایف بپردازند و نگذارند تا استانهای کشور به دلیل این کشمکشها در وضعیت کنونی که نامناسب است قرار داشته باشند./980/
ارسال نظرات