۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۵۷
کد خبر: ۸۸۶۹۰
مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران:

مازندران نیازمند راه‌اندازی 15 مدرسه علمیه خواهران است

خبرگزاری رسا ـ مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران تعداد مدارس علمیه موجود در استان را 12 مورد اعلام کرد و گفت: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته، مازندران به 15 مدرسه علمیه خواهران دیگر نیازمند است.
طلاب خواهر
حجت الاسلام علی غفاری، مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران، درگفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در ساری، با اشاره به فعالیت 23 مدرسه علمیه خواهران در استان های گلستان و مازندران، گفت: از این تعداد 12 مدرسه علمیه درهشت مازندران و 11 مدرسه نیز در استان گلستان مشغول فعالیت هستند.

وی با بیان این که درحال حاضر هشت شهر مازندران فاقد مدرسه علمیه خواهران است، افزود: در حال رایزنی هستیم تا زمینه برای راه اندازی مدارس علمیه در شهرهای فاقد حوزه فراهم شود.

حجت الاسلام غفاری از فعالیت سطح سه در دو مدرسه علمیه الزهرا گرگان و بابل خبرداد و بیان داشت: مابقی مدارس علمیه در سطح دو مشغول فعالیت هستند که در طی یک دوره پنج ساله مدرک کارشناسی به طلاب ارائه می شود.

وی با بیان این که براساس قوانین مرکز مدیریت حوزه علمیه خواهران در شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت باید یک مدرسه علمیه خواهران راه اندازی شود، خاطرنشان کرد: براساس نیازسنجی انجام شده، استان مازندران علاوه برتعداد مدارس علمیه موجود نیازمند 15 مدرسه دیگر است.

حجت الاسلام غفاری ادامه داد: شهرهایی نظیر ساری، قائمشهر، بابل وآمل نیازمند فعالیت دو مدرسه علمیه خواهران هستند.

وی کل فضای آموزشی دراختیار مدارس علمیه خواهران مازندران را 15 هزار و630 مترمربع اعلام کرد و بیان داشت: 12 مدرسه علمیه با مجموع زیربنای 11 هزار و900 مترمربع در آن بنا شده است.

مدیر منطقه پنج حوزه علمیه خواهران متوسط فضای مفید آموزشی برای هرطلبه را در سطح کشور سه مترمربع اعلام کرد و افزود: متأسفانه به دلیل عدم بهینه سازی، این رقم فضای برای هر طلبه خواهر درمازندران 3/1 مترمربع است.

وی با بیان این که از 12 مدرسه علمیه خواهران مازندران تنها چهار مدرسه از استانداردهای ابتدایی برخوردار است، ادامه داد: مابقی مدارس وضعیت مناسبی ندارند و نیازمند توسعه و تجهیز هستند.

حجت الاسلام غفاری خاطرنشان کرد: از ابتدای سال 84 تاکنون چهار مدرسه علمیه در شهرهای جویبار، کلاردشت، شیرود و تنکابن احداث شده است و مابقی مدارس مربوط به سال های گذشته است.

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران تعداد طلاب شاغل در مقطع کارشناسی مدارس علمیه مازندران را هزار و 500 نفر اعلام کرد و گفت: 80 نفر نیز در مقطع کارشناسی ارشد در شهرستان بابل در دورشته فقه و اصول و تفسیر علوم قرآنی به صورت حضوری و غیر حضوری مشغول به تحصیل هستند.

وی با بیان این که 180 نفراز این تعداد طلبه مشغول نوشتن پایان نامه های خود هستند، ادامه داد: این تعداد طلبه امسال فارغ التحصیل خواهند شد.

حجت الاسلام غفاری تعداد کل فارغ التحصیلان مدارس علمیه خواهران مازندران در طول سال های اخیر را بیش از هزار نفر اعلام کرد.

وی در ادامه سخنان خود از ثبت نام هزار و 207 داوطلب در سال تحصیلی برای ورود به حوزه های علمیه خواهران مازندران خبرداد و بیان داشت: متأسفانه به دلیل مشکات آموزشی و مالی تنها 402 نفرازاین داوطلبان جذب شدند.

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران از فعالیت 190 استاد درمدارس علمیه مازندران خبر داد و اضافه کرد: ازاین تعداد 136 نفر زن و 54 نفر نیز مرد هستند.

حجت الاسلام غفاری کل کادر اجرایی منطقه پنج را 110 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 95 نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی در ادامه به برخی فعالیت های پژوهشی مدیریت منطقه پنج حوزه علمیه خواهران اشاره کرد و گفت: متأسفانه فعالیت های پژوهشی مدارس علمیه مازندران از سال 83 ثبت شده و گذشته اطلاعات مناسبی در اختیار نیست.

حجت الاسلام غفاری تعداد کل پایان نامه های طلاب در طول شش سال گذشته را 420 مورد اعلام کرد و افزود: علاوه براین تاکنون صد نفر از طلاب خواهر مدارس علمیه مازندران در رشته های مختلف مقام های کشوری را کسب کردند.

وی همچنین از فعالیت 500 خواهر طلبه درمدارس مازندران به عنوان امام جماعت خبرداد و گفت: به همین تعداد طلبه نیز به عنوان مبلغ درسطح شهرهای استان به فعالیت های تبلیغی مشغول هستند.

مدیرمنطقه پنج حوزه علمیه خواهران در پایان سخنان خود راه اندازی پژوهشکده طلاب، استاد سرا، خوابگاه مناسب برای اساتید و طلاب، اردوگاه، سالن ورزشی و کتابخانه مجهز را بخشی از نیازهای مدارس علمیه خواهران مازندران اعلام کرد./950/ت302/الف
ارسال نظرات