۰۳ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۳۳
کد خبر: ۸۸۷۰۴

عناوین اخبار کوتاه از شمال غرب کشور

خبرگزاری رسا ـ اکران فیلم‌های جشنواره دینی رویش در تبریز و برگزاری جلسه ماهانه احکام و اخلاق بانوان مبلغ آذربایجان شرقی از مهم‌ترین اخبار کوتاه شمال غرب است.
خبرگزاري رسا
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز، همزمان با برگزاری ششمین جشنواره سراسری فیلم کوتاه دینی رویش در مشهد، فیلم‌های راه‌یافته به بخش مسابقه جشنواره در مجموعه فرهنگی هنری سینما قدس تبریز از سوم تا ششم آبان ماه به همت حوزه هنری اکران می‌شود.

جشنواره رویش که با هدف کشف و پرورش استعدادها در زمینه هنرهای تصویری، سازماندهی فیلمسازی دینی و معنوی و ترویج سینمایی مبتنی بر ارزش‌ها و آموزه‌های دینی به وجود آمده است، با استقبال فیلمسازان سراسر کشور، در جشنواره ششم شاهد حضور 950 فیلم در سه بخش پویانمایی، مستند و داستانی بوده است که از این میان 47 فیلم شامل 12 فیلم انیمیشن، 18 فیلم داستانی و 17اثر مستند به بخش نهایی جشنواره راه یافته است.

براساس این گزارش، حوزه هنری آذربایجان شرقی، شش اثر به دبیرخانه جشنواره ششم رویش ارسال کرده بود که پس از انتخاب، 3 اثر از میان 950 فیلم ارسالی از سراسر کشور در بخش‌های پویانمایی (انیمیشن «تهاجم» ساخته علی‌اکبر فرشباف)، داستانی («رهائی»، ساخته صمد اسکندری) و مستند («آب و آینه» ساخته سعادتعلی سعیدپور) به بخش مسابقه راه یافته است که با آثار سایر مراکز به رقابت خواهند پرداخت. 47 فیلم راه یافته به بخش مسابقه علاوه بر مشهد مقدس، در 14 استان ایران اسلامی و 10 کشور دیگر (سوریه، لبنان، سودان، زیمبابوه، قطر، آذربایجان، تاجیکستان، هندوستان، پاکستان، و افغانستان) به صورت همزمان از سوم تا ششم آبانماه سال‌جاری اکران خواهد شد و سینما قدس تبریز در دو نوبت صبح و عصر در روزهای مذکور، میزبان علاقه‌مندان به سینما و فیلمسازان استان خواهد بود.

محوریت برنامه های مساجد با امام جماعت است

نشست مشترک مدیر کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل با امام جمعه شهرستان بیله سوار در محل دفتر امام جمعه برگزار شد.

حجت الاسلام مهدی ستوده در این نشست گزارش کاملی از کارگروه فرهنگ و هنر و اعتبارات اختصاص یافته به این بخش که با حضور رئیس جمهور در جریان سفر به استان اردبیل برگزار شد ارائه نمود و از سلیقه ای بودن تقسیمات اعتبار ابراز نگرانی کرد.

وی با ابراز تاسف از عملکرد ضعف ادارات در مسائل فرهنگی و کوتاهی در اجرای بندهای مرتبط فرهنگی از زمان برنامه سوم توسعه و عدم توجه به وجود مکان مقدسی مانند مسجد در شیوه جدید شهرک سازی به بحث محوریت مساجد با ائمه جماعت و تایید پیشنهاد 30 هزار مسجد از سوی حجت الاسلام قرائتی پرداخت.

گفتنی است، در ادامه امام جمعه بیله سوار ترویج دین با محوریت مساجد را مهم دانست و به مشکلات موجود در مورد هئیت امنا پرداخت.

چهل محور تبلیغی کاهش آسیب های اجتماعی واخلاقی در بین مبلغین دینی مرند توزیع شد

حجت الاسلام رامین حسینی خورنژاد، گفت: موضوعات ومحورهای مورد نظر در چهل بند و سه اولویت اصلی قرار گرفته و اولویت اول شامل تأثیر عفاف و حجاب، جایگاه و اهمیت سازش در زندگی، تقبیح طلاق، کاهش توقعات در مراسم ازدواج، قناعت، صله ارحام و... و اولویت دوم شامل احیاء سنت حکمیت در خانواده ها، تبیین حقوق زن در اسلام، خودباوری و امید به آینده، مشارکت مردمی در مسائل مختلف کشوری، حمایت از فقرا و مستمندان، کاهش آسیب های اخلاقی فردی، بدآموزی ماهواره ها ، اهمیت کتابخوانی است.

وی اولویت سوم این محورها را پرهیز از فحاشی و نزاع، ایجاد نشاط در خانواده ها ، ایجاد وحدت و همدلی ، ارائه راهکارهای ایجاد تفاهم و انتقال ارزش های دینی به نسل جوان و... اعلام کرد.

گفتنی است، در حال حاضر ۱۱۰ مبلغ دینی در سطح شهرستان مرند مشغول تبلیغ احکام و معارف اسلامی هستند .

جلسه ماهانه احکام و اخلاق بانوان مبلغ آذربایجان شرقی برگزار شد

حجت الاسلام حسین نوبری، مدیر کل اداره کل اوقاف و امورخیریه استان گفت: تبلیغ دین مستلزم اطلاعات کافی و وافی است و باید برای هدایت به راه صحیح با مطالعات مرتبط و مراجعه به مستندات ، زمینه های لازم را فراهم کرد.

وی افزود: برای ادامه این راه باید عامل باشیم و علم آموزی را در راستای هدایت به راه الهی انجام دهیم./۹۳۵/د102/س
ارسال نظرات