۰۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۰۷
کد خبر: ۸۸۸۶۹

گردهمایی روحانیان و مبلغان در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ گردهمایی روحانیان و مبلغان دینی، با محوریت طرح هدف‌مند‌سازی یارانه‌ها و نقش آموزه‌های دینی در پیشگیری از اعتیاد در بجنورد برگزار شد.
گردهمايي روحانيان
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بجنورد، سید کریم سجادی، معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، امروز در این گردهمایی با اشاره به این‌که روحانیان در انقلاب اسلامی نقش برجسته ای داشته است، اظهار داشت: روحانیت در ایجاد بصیرت و بینش نقش اول و اصلی را داشته است.

سجادی، پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون سه رکن دانست و افزود: درپیروزی انقلاب اسلامی سه رکن، مردم، مکتب و مقام معظم رهبری نقش مهم و مؤثری ایفا کردند.

وی خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری که نقشی بی بدیل در این پیروزی ‌برعهده داشت، همچنین نقش روحانیت در همکاری با بنیانگذار جمهوری اسلامی مؤثر و تأثیرگذار بوده است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی با تبیین سه مرحله در انقلاب اسلامی تصریح کرد: اول هر انقلاب مرحله تکوین است که در این مرحله نقش روحانیت بی بدیل بوده، که در این مرحله باید تحول و ساختار حکومت ایجاد شود.

وی مرحله دوم را مرحله تخریب دانست و افزود: این مرحله که مبارزه با ساختار آن نظام است، روحانیان در این مرحله توانستند در مقابل سایر اقشار نقش مهمی را ایفا کنند.

وی همچنین مرحله ‌پایانی ار تصویب حکومت دانست و خاطرنشان کرد: در این مرحله که حکومت مستقر می شود، نقش روحانیت به اتمام نرسیده؛ بلکه روحانیت در مرحله حراست از دستاوردهای انقلاب نقش اساسی و مهمی دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی، با اشاره به این‌که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی روحانیت چه نقشی خواهد داشت، اضافه کرد: اوایل پیروزی انقلاب دیدگاهی ترسیم شد، به نام «نه نظارت و نه دخالت» که روحانیت باید به کار تربیت دینی خود برسد و حق دخالت در اداره ‌حکومت را ندارد.

سجادی ادامه داد: در دیدگاه دوم نیز، غرب سعی داشت‌، روحانیت نظارت داشته باشد، اما در سیستم اجرایی حکوت و نظام دخالت نکند، که مقام معظم رهبری، با درایت و هوشیاری خود از ترفندهای دشمنان آگاه بوده و دیدگاه سوم که نظارت و دخالت روحانیت در امور اداره کشور نام دارد را به وجود آورد.

در ادامه این گردهمایی همچنین، حجت الاسلام زین العابدین روحانی نیا، مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی نیز با اشاره به رهنمودهای رهبر فرزانه انقلاب در جمع مردم خونگرم قم افزود: حوزه‌های علمیه به عنوان پایگاه‌های عزت‌مدار در آموزه‌های دینی نقش برجسته و مهمی را ایفا می‌کنند و رسالت روحانیان در این برهه زمانی حساس بسیار سنگین است.

وی تصریح کرد: یکی از رموز موفقیت و پیروزی امام راحل، توکل برخدا و اراده ملت بود که امروز شاهد اوج پیشرفت و موفقیت این نظام مقدس هستیم که دشمنان چشم دیدن این همه پیشرفت و موفقیت‌های ما را ندارند‌./966/پ201/س
ارسال نظرات