۰۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۷:۰۲
کد خبر: ۸۸۹۵۶

خبرنگاران و روزنامه نگاران خارجی از دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بازدید کردند

خبرگزاری رسا ـ یکصد نفر از خبرنگاران و روزنامه نگاران خارجی شرکت کننده در هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، با سفر به شهر مقدس قم از بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی بازدید کردند.
دفتر تبليغات اسلامي حوزه علميه قم
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، یکصد نفر از خبرنگاران و روزنامه نگاران خارجی شرکت کننده در هفدهمین نمایشگاه بین المللی مطبوعات و خبرگزاری ها، روز پنج شنبه با سفر به شهر مقدس قم، از بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم بازدید کردند.

بر اساس این گزارش، حجت الاسلام احمد مبلغی معاون پژوهشی دفتر تبلیغات اسلامی و رییس پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی در جمع خبرنگاران و روزنامه نگاران خارجی با اشاره به هجوم خبری و رسانه ای علیه غرب بر ضد واقعیت های روشن تاکید کرد: غربی ها سعی دارند با هجوم خبری علیه مسلمانان و دین مبین اسلام، این دین آسمانی را وارونه جلوه دهند.

وی با اشاره به نقش رسانه ها و مطبوعات در خنثی سازی تصریح کرد: رسانه های اسلامی وظیفه سنگینی در خنثی سازی هجوم سنگین رسانه ای غربی ها برعهده دارند و باید با هماهنگی و تعامل نقش خود را در این راستا نجام دهند.

حجت الاسلام مبلغی با تاکید بر اینکه رسانه های اسلامی باید واقعیات جامعه را منعکس کنند، خبررسانی صحیح و منطقی را از جمله تاکیدات آموزه های دینی دانست و تاکید کرد: رسانه های اسلامی باید قرآن را سرلوحه کار خبری خود خود قراردهند و از انعکاس و انتشار اخبار کذب پرهیز کنند.

بر اساس این گزارش، حجج اسلام احمد زادهوش معاون فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و علی مخدوم رییس مرکز ملی پاسخ گویی به سؤالات دینی، نیز در جریان بازدید خبرنگاران رسانه های خارجی، گزارشی از اقدامات، فعالیت ها و عملکرد معاونت فرهنگی و تبلیغی دفتر تبلیغات اسلامی و مرکز ملی پاسخگویی مرکز ارائه کردند.

گفتنی است خبرنگاران و روزنامه نگاران خارجی سفر کننده به شهر مقدس قم از کشورهای آذربایجان، آفریقای جنوبی، آلبانی، اتیوپی، اردن، اندونزی، انگلستان، بنگلادش، پاکستان، تاجیکستان، تانزانیا، چین، روسیه ، زیمباوه ، سنگال، عراق، قزاقستان، کنگو، لبنان، ونزوئلا، ویتنام و هند در سفر یک روزه خود به شهر مقدس قم، افزون بر بازدید از بخش های مختلف دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی حرم کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) را زیارت کردند. /924/ پ202/ص
ارسال نظرات