۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۵:۱۱
کد خبر: ۸۹۲۲۰
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم:

برترین آثار نمایشگاه جشنواره کریمه اهل بیت در قالب کتابی منتشر می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم با بیان این‌که 1500 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی فرهنگی کریمه اهل بیت(ع) ارسال شده است، گفت: برترین آثار در قالب کتابی منتشر خواهد شد.
محمد حسين استاد آقا مدير کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامي قم


محمدحسین استادآقا، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم در حاشیه افتتاح چهارمین نمایشگاه جشنواره کریمه اهل بیت(ع) در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: چهارمین نمایشگاه جشنواره ملی فرهنگی هنری کریمه اهل بیت(ع) از امروز در شبستان نجمه خاتون حرم مطهر حضرت معصومه‌(س) افتتاح و تا 17 آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی با بیان این‌که 1500 اثر به دبیرخانه جشنواره ملی فرهنگی کریمه اهل بیت‌(ع) ارسال شده که از بیست درصد رشد کمی برخوردار بوده و رشد کیفی مناسبی هم داشته است، افزود: آثار ارائه شده توسط گروه‌های داوری در حال بررسی هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: مراکز فرهنگی تربیتی استان قم در 60 غرفه آثار خود را در نمایشگاه عرضه کرده‌اند و برای نخستین بار شاهد حضور انتشارات آستان قدس رضوی در این نمایشگاه هستیم.

وی، اضافه کرد: آثار رسیده از آستان قدس رضوی و آستانه مقدسه حضرت معصومه‌(س) در دو غرفه جداگانه با نام امام رضا‌(ع) و حضرت معصومه‌(س) در این نمایشگاه ارائه شده است و موزه آستانه مقدسه حضرت معصومه(س) نیز آثاری را در این نمایشگاه عرضه کرده است.

استادآقا با اشاره به برنامه‌های ویژه این نمایشگاه از برگزاری نمایش تئاتر به صورت روزانه و زنده، برگزاری نشست‌های کارگاهی، برگزاری مسابقات علمی در غرفه‌ها و دایر شدن چند غرفه برای مشاوره در امور حجاب و عفاف و مسایل تربیتی خبر داد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم، عکس، گرافیک، خوشنویسی، شعر، داستان و امور تجسمی را از جمله غرفه‌های این نمایشگاه برشمرد و با بیان این‌که غرفه‌ای به موضوع سیزده آبان و استکبارستیزی اختصاص یافته است، از چاپ آثار برتر در قالب یک کتاب خبر داد.

وی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب بر امر بصیرت‌افزایی در سفر ده روزه ایشان به شهر مقدس قم، اظهار داشت: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مجموع سخنرانی‌های ده روزه در قم، سی و هشت بار درباره بصیرت‌ و ضرورت آن صحبت کردند، از این‌رو غرفه‌ای را در ارتباط با بصیرت و موضوعات مرتبط با آن اختصاص داده‌ایم.

استادآقا با بیان این‌که گزارش نمایشگاه روزانه به مدت پانزده دقیقه از شبکه نور قم پخش خواهد شد، گفت: مراسم اختتامیه نمایشگاه 17 آبان‌ماه برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند صبح‌‌ها از ساعت 9 تا 12 و بعدازظهرها از ساعت 15 تا 21 از چهارمین نمایشگاه جشنواره ملی، فرهنگی و هنری کریمه اهل بیت(ع) بازدید کنند. /920/ت302/ع

ارسال نظرات