۱۰ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۵۹
کد خبر: ۸۹۲۳۲
دغدغه های رهبر معظم انقلاب در تبلیغ دینی (9)؛

نویسنده و پژوهشگر حوزوی: نهاد های تبلیغی از تجارب تبلیغی پیش کسوتان این عرصه استفاده کنند

خبرگزاری رسا ـ‌ نویسنده کتاب روش تبلیغ گفت: نهادهای دست اندر کار اعزام، جذب و آموزش مبلغان با ساماندهی ساختاری، محتوایی و قالبی تبلیغ دینی از تجارب تبلیغی پیش کسوتان این عرصه استفاده کنند.
اعزام مبلغ


حجت الاسلام رضا علی کرمی، رییس دانشگاه پیام نور قم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا گفت: از آنجا که حضرت علی(ع) می فرمایند «تجربه گنجی پایان ناپذیر است»، مبلغان جوان باید از تجربیات پیش کسوتان این عرصه استفاده کنند.

وی در ادامه افزود: تجربه پیش کسوتان عرصه تبلیغ به دو دسته علمی و رفتاری قابل تقسیم است، بنابراین می‌توان از شیوه های مختلفی همچون پرسش و پاسخ یا برگزاری نشست های انتقال تجارب تبلیغی این تجربیات را به مبلغان جوان انتقال داد.

مدیر مؤسسه پژوهشی میعاد اندیشه خاطر نشان کرد: مصاحبه با مبلغان پیش کسوت، نوشتن و انتقال این تجربیات، طرح موضوع و بیان تجربیات از سوی آنان، از دیگر روش های استفاده از تجارب تبلیغی پیش کسوتان این عرصه است.

وی یاد آور شد: همچنین لازم است، نهاد های دست اندر کار اعزام، جذب و آموزش مبلغان با ساماندهی ساختاری، محتوایی و قالبی تبلیغ دینی از تجارب تبلیغی پیش کسوتان اینعرصه استفاده کنند.

این نویسنده و پژوهشگر حوزوی تأکید کرد: لازم است این نهاد ها با دسته بندی و بررسی منویات مقام معظم رهبری درباره تبلیغ، جمع آوری مجموعه نیازمندی های روز جامعه، بررسی مجموعه عواملی که منجر به تبدیل یک طلبه به یک مبلغ موفق می شود و استفاده از تجربیات مبلغان پیش کسوت و در کنار هم قرار دادن آن ها به صورت یک بسته آموزشی، بهترین مطالب در کمترین زمان در اختیار مبلغان جوان قرار دهند.

وی تصریح کرد: برگزاری نشست های فصلی برای مبلغان پیش کسوت، میدان دادن به آنان، تطبیق روش های تبلیغی پیش کسوتان با شیوه های تبلیغی ائمه(ع) و ترسیم روش های تبلیغ موفق از دیگر نکاتی است که لازم است به آن پرداخته شود./919/ت302/ع

ارسال نظرات