۱۱ آبان ۱۳۸۹ - ۱۶:۱۴
کد خبر: ۸۹۳۱۵

نشست هیأت علمی همایش علامه شوشتری در اهواز برگزار شد

خبرگزاری رسا ـ نخستین نشست هیأت علمی همایش علامه شیخ جعفر شوشتری در اهواز برگزار شد.
علامه شوشتري
به گزارش خبرگزاری رسا در اهواز به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان، نخستین نشست هیأت علمی همایش علامه شیخ‌جعفر شوشتری، با حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسؤول انجمن آثار و مفاخر فرهنگی خوزستان و جمعی از مسؤولان در اداره کل فرهنگ و ارشاداسلامی خوزستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه حجت‌الاسلام سیدلطف‌الله سپهر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان با اشاره به اهمیت مشاهیر خوزستان گفت: خوزستان یک استان رجال‌خیز بوده و دارای مفاخر بسیار زیادی از قبیل علامه وحید بهبهانی، شیخ اعظم مرتضی انصاری و علامه سید‌نعمت‌الله جزایری است که وظیفه همه ما است که در بزرگداشت این مفاخر تلاش کنیم.

وی افزود: یکی از این مفاخر عظیم الشان علامه «شیخ جعفر شوشتری» است که قصد داریم، همایش بزرگداشت ایشان را در بعد ملی و کشوری در سال‌جاری برگزار کنیم.

در ادامه این نشست عبدالکاظم علی‌نژاد، مسؤول انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان، در خصوص همایش به ارائه توضیحاتی پرداخت و از اعضای هیئت علمی درخواست کرد که فراخوان همایش را آماده کنند.

همچنین در ادامه سایر اعضاء هیئت علمی از جمله: حجج الاسلام حسن زاده امام جمعه موقت اهواز، سید محسن شفیعی، عضو شورای فرهنگ عمومی استان و بلک مدیر کل تبلیغات اسلامی خوزستان نظرات خود را در خصوص برگزاری همایش بیان کردند.

در این جلسه بخشی از فراخوان مورد توافق قرار گرفت و مقرر شد که جلسه بعدی با حضور حضرت آیت‌الله موسوی‌جزایری» نماینده ولی‌فقیه در خوزستان و امام جمعه اهواز برگزار شود.

موضوع مقتل‌شناسی در دزفول بررسی شد

عبدالکریم بیدخ، کارشناس فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دزفول، با بیان این که در بیست‌ و پنجمین جلسه آموزشی مداحان بانو، مبحث مقتل‌شناسی در شهرستان دزفول بررسی شد، اظهار داشت: این جلسه با شرکت 70 مداح بانو شهرستان‌های دزفول، اندیمشک و گتوند صبح امروز سه‌شنبه 11 آبان‌ماه جاری در اداره تبلیغات اسلامی دزفول برگزار شد.

وی بیان کرد: حجت‌الاسلام و المسلمین بیگدلی، رییس اداره تبلیغات اسلامی دزفول مبحث تقوا و ابوالقاسم تاج، نائب ‌رئیس کانون مداحان استان مبحث مقتل‌شناسی را آموزش دادند.

بیدخ خاطرنشان کرد: این سلسله جلسات به صورت مستمر و هفتگی از سوی اداره تبلیغات اسلامی دزفول برگزار می‌شود./945/د102/س
ارسال نظرات