۱۲ آبان ۱۳۸۹ - ۱۰:۳۳
کد خبر: ۸۹۳۶۶
عضو خبرگان رهبری:

واگذاری امور فرهنگی به نهادهای غیردولتی ثمربخش است

خبرگزاری رسا ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: باید تصدی کارهای فرهنگی از دستگاه‌های دولتی به نهادهای غیردولتی و مردم نهاد سوق داده شود.
حجت الاسلام و المسلمين عاملي   امام جمعه اردبيل
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اردبیل، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن عاملی، نماینده ولی فقیه در اردبیل، عصر روز گذشته در نشست شورای فرهنگ عمومی این استان اظهار داشت: واگذاری امور فرهنگی به نهادهای مردمی همواره با نتایج عمیق و تأثیرگذار همراه بوده است.

وی با بیان این‌که تصدی‌گری دولت در امور فرهنگی نمی‌تواند به صورت مطلوب اثرگذار باشد، خاطر‌نشان کرد: تاریخ نشان داده هرگاه مردم خود نسبت به برگزاری برنامه های فرهنگی و مذهبی وارد میدان شده اند، استقبال عموم نیز افزایش یافته است.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر بهره‌گیری از توانمندی‌های بومی حوزه فرهنگ ادامه داد: دولت رسالت مهمی در فراهم کردن زمینه اشتغال جوانان و ایجاد آرامش نزد خانواده های ایرانی بر عهده دارد.

وی امنیت و آرامش را لازمه کار فرهنگی دانست و گفت: مسائل اجتماعی، سیاسی و اقتصادی رابطه مستقیم با فرهنگ دارند؛ از این رو اصلاح زیرساخت های اجتماعی لازمه کار فرهنگی است.

همچنین سیدحسین صابری استاندار اردبیل در سخنانی با تأکید بر آسیب‌شناسی معضلات فرهنگی منطقه گفت: شورای فرهنگ عمومی استان باید مشکلات موجود در برخی حوزه های فرهنگی استان را مورد توجه و بررسی قرار دهد./935/پ202/س
ارسال نظرات