۱۳ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۱۴
کد خبر: ۸۹۴۸۸
یک مستصبر تانزانیایی:

دفاع از مستضعفان جهان رویکرد انقلاب اسلامی است

خبرگزاری رسا ـ یک مستبصر ‌تانزانیایی در همایش جهان بدون آمریکا و صهیونیسم، انسان دوستی و دفاع از حقوق مستضعفان جهان را مبنای انقلاب اسلامی دانست.
سالم سعيد، مستبصر تانزانيايي در همايش جهان بدون آمريکا و صهيونيست در اهواز
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، سالم سعید، مستبصر تانزانیایی، روز گذشته در همایش جهان بدون آمریکا و صهیونیسم در اهواز، با بیان این که امام خمینی(ره) با ایجاد انقلاب اسلامی، مسلمانان را از خواب غفلت بیدار کرد، اظهار داشت: امام راحل نه تنها در کشور بلکه در همه جهان انقلاب ایجاد کرد و اولین انقلابی است که به موفقیت رسید.

وی با بیان این‌که انقلاب از نعمت‌های کشور ایران است که تفکر اسلامی را در جهان اسلام گسترش داده، به گروه‌های مخالف ایرانی در کمک به فلسطین اشاره کرد و اظهار داشت: در تاریخ اسلام افرادی از اصحاب بودند که به خود می‌بالیدند و مغرور می‌شدند؛ از این رو افکار شیطانی به آنها سرایت کرد و از جامعه رانده شدند.

این مستبصر‌ خاطر‌نشان کرد: کمک به دیگران حتی در میان غربی‌ها مطلوب و خوب بیان شده و باید بر مبنای آیین مقدس اسلام به مظلومان و مستضعفان کمک‌های مادی و معنوی کنیم.

وی با بیان این که آرزوی همه دنیا این است که جهان بدون صهیونیسم باشد، یادآور شد: در این رابطه تظاهرات مختلفی در غرب برگزار می شود و گروه‌های گوناگونی بر دفاع از حقوق فلسطینیان و مظلومان جهان تأکید می‌‌کنند.

سالم سعید با بیان این‌که اسرائیل غاصب بر این باور است که بر مردم دنیا سروری کند، افزود: اسرائیلی‌ها تنها به فلسطین اکتفا نمی‌کنند و معتقدند که بر مردم دنیا سرورند؛ از این رو اگر کار آنها‌ در فلسطین تمام شود به سوی سوریه، لبنان و غیره می‌آیند و آن را زیر دست خود قرار می‌دهند.

این مستبصر تانزانیایی ابراز داشت: تنها کشوری که به مردم فلسطین کمک می کند ایران است و کشورهای اسلامی و عربی نتوانسته اند همچون ایران در این عرصه تأثیرگذار باشند.

وی ادامه داد: اساسی‌ترین مشکلات بیان مسلمانان از طرف غرب است؛ زیرا کمک به غربی‌ها و به خصوص آمریکا و اسرائیل در جهت کشتن زنان و کودکان همچنین با ادعای انسان دوستی و حقوق بشر است.

همچنین امیل حمد، دیگر مبلغ شیعه شده از تانزانیا، در این همایش اذعان داشت: هدف اصلی آمریکا و کشورهای غربی، از بین بردن اسلام و آسیب رساندن به آن است تا از راه انحراف اعتقادی، آن را به سود خود تغییر دهند.

گفتنی است، سالم سعید و امیل حمد زوج مبلغ تانزانیایی هستند که در تحقیقات و مطالعات بسیار در حوزه تشیع، به این مذهب گرویدند./945/پ201/س
ارسال نظرات