۱۴ آبان ۱۳۸۹ - ۱۴:۱۷
کد خبر: ۸۹۵۸۰

سی و سومین دوره مسابقات قرآن کریم در تبریز برگزار می‌شود

خبرگزاری رسا ـ مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان ‌شرقی گفت: سی و سومین دوره مسابقات قرآن آذربایجان شرقی با حضور یک‌هزار قاری و حافظ قرآن در شهرهای این استان برگزار می‌شود.
مسابقات قرآن
به گزارش خبرگزاری رسا از تبریز به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام حسین نوبری افزود: مرحله اول سی و سومین دوره مسابقات قرآن از 17 آبان شروع شده و هزار نفر به رقابت خواهند پرداخت.

وی اضافه کرد: در مرحله دوم داوطلبان در آزمون ورودی مفاهیم شرکت کرده و جواز شرکت در مسابقات را کسب خواهند کرد.

حجت الاسلام نوبری گفت: مرحله بعدی مسابقات قرآن در رشته‌های حفظ، قرائت و ترتیل در 20 و 21 آبان در محل سالن اجتماعات اداره کل اوقاف استان و سایر شهرهای استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه پس از اتمام مسابقات نفرات برگزیده به مرحله استانی راه خواهند یافت، تصریح کرد: این مسابقات هر ساله از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه در سطح کشور برگزار و از مرحله شهرستانی و تا مرحله کشوری ادامه می‌یابد.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان ‌شرقی با اشاره به برگزاری مسابقات تواشیح و اذان در آذربایجان شرقی اظهار داشت: این دوره از مسابقات در سطح شهرستانی و استانی به شکل بسیار مناسبی برگزار شد که حضور بیش از 115 نفر شرکت‌کننده در آن نشان از توجه علاقه‌مندان به این دوره از مسابقات دارد.

وی، توزیع بیش از 7 هزار جلد قرآن بین هیئت‌ها و مساجد استان از دیگر اقدامات اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خواند و افزود: با این اقدام تلاش کرده‌ایم تا قرآن‌های کهنه موجود در مساجد جمع‌آوری و قرآن‌های نو در مساجد و هیئت‌ها جایگزین شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان ‌شرقی به برنامه توزیع کتاب از سوی این اداره کل نیز اشاره کرد و گفت: در طول پنج ماه گذشته یک هزار جلد کتاب از محل اعتبارات فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان خریداری و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بین هیئت‌ها، مساجد و امامزاده‌ها توزیع شده است./935/د102/س
ارسال نظرات