۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۶
کد خبر: ۸۹۶۵۶
آیت الله هاشمی شاهرودی:

نفی نظام سلطه از مهمترین پیام های انقلاب اسلامی در جهان است

خبرگزاری رسا ـ عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، نفی نظام سلطه و تأکید بر نامشروع بودن رژیم غاصب صهیونیستی را از مهمترین پیام های انقلاب اسلامی در جهان دانست و این مساله را عامل اصلی خصومت غرب با جمهوری اسلامی ایران دانست.
آيت الله هاشمي شاهرودي آيت الله هاشمي شاهرودي


به گزارش خبرگزاری رسا، آیت الله سید محمود هاشمی شاهرودی، از اعضای جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار جرج یو وزیر امور خارجه سنگاپور، به روابط خوب ایران و سنگاپور اشاره کرد و گسترش و تقویت هر چه بیشتر این روابط را مورد توجه قرار داد.

رییس سابق قوه قضائیه برخی دستاوردهای قوه قضائیه را در 30 سال گذشته مورد توجه قرار داده و بر تبادل تجربیات دو کشور در این زمینه تأکید کرد.

وی تبلیغات رسانه های استکباری و صهیونیستی را در زمینه مسئله هسته ای ایران مورد توجه قرار داد و افزود : عمده این تبلیغات برای سرپوش گذاشتن روی تخلفات رژیم غاصب اسرائیل است که حدود دویست کلاهک هسته ای دارد.

آیت الله هاشمی شاهرودی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران تنها به دنبال استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای است و به همین علت عضور ان پی تی نیز شده است ضمن آنکه رهبر معظم جمهوری اسلامی نیز استفاده از سلاح های هسته ای را ممنوع کردند.

عضو فقهای شورای نگهبان قانون اساسی، نفی نظام سلطه و تأکید بر نامشروع بودن رژیم غاصب صهیونیستی را از مهمترین پیام های انقلاب اسلامی در جهان بر شمرد و تأکید کرد: این مسائل باعث دشمنی غرب با ایران شده است و بقیه مسائل مانند انرژی هسته ای بهانه ای بیش نیست.

آیت الله هاشمی شاهرودی در ادامه، مساله فلسطین را مورد توجه قرار داد و افزود: موضوع فلسطین مساله جهان اسلام است و ما معتقدیم در این قضیه به همه کشورهای اسلامی و حتی حقوق مسیحیان هم ظلم شده است.

وی خاطر نشان کرد: انقلاب اسلامی ایران انقلابی مکتبی و فرهنگی است که در پی روشن کردن معنای درست آزادی و عدالت برای همه جهانیان است.

آیت الله هاشمی شاهرودی با طرح این سؤال که آیا نظام فعلی بین المللی، نظامی عادلانه است افزود: این که چهار یا پنچ کشور همه چیز را در اختیار بگیرند، صحیح نیست و عدالت باید برای همه اجرا شود.

استاد برجسته حوزه علمیه قم با اشاره بر این که در قرن 21 معنویت در حال رشد و توسعه است تأکید کرد: امروز حتی واتیکان هم در نزد جهانیان ارزش بیشتری پیدا کرده است.

رییس موسسه دائرة المعارف فقه اسلامی در پایان به فعالیتهای این موسسه اشاره و تصریح کرد: انتشار 18 جلد از دایرة المعارف فقه اسلامی بر طبق مذهب اهل بیت و انتشار سه مجله فقهی به زبان های فارسی و عربی از مهمترین فعالیتهای این موسسه است و تصریح کردند انتشار دایرة المعارف فقه اسلامی تا 80 جلد ادامه خواهد یافت.

جرج یو وزیر امور خارجه سنگاپور هم در این دیدار با بیان گزارشی از وضعیت مسلمانان و پیروان دیگر ادیان آسمانی در این کشور بر همکاری های فرهنگی و اقتصادی ایران و سنگاپور تأکید کرد و افزود: مشکلات امروز جهان باید با درک بهتر و متقابل همه کشورها حل و فصل شود. /924/د102/ج

ارسال نظرات