۱۵ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۳۰
کد خبر: ۸۹۶۵۷

فعالیت چهل روحانی در طرح تفسیر مساجد تبریز

خبرگزاری رسا ـ دبیر ستاد تفسیر آذربایجان شرقی از فعالیت چهل روحانی مفسر در جلسات تفسیر چهل مسجد فعال تبریز خبر داد.
حجت الاسلام سيدحسين سيدي ثاني، مدير حوزه علميه طالبيه تبريز
حجت الاسلام سیدحسین سیدی ثانی، مدیر حوزه علمیه طالبیه تبریز و دبیر ستاد تفسیر آذربایجان شرقی، در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری رسا در تبریز اظهار داشت: این ستاد به همت نماینده ولی فقیه در استان و همکاری اساتید حوزه های علمیه آغاز به کار کرده است.

وی خاطر نشان کرد: هم اکنون چهل روحانی مفسر در جلسات تفسیر چهل مسجد فعال تبریز فعالیت می‌کنند که خوشبختانه این طرح با استقبال مردم روبه‌رو شده است.

حجت الاسلام سیدی ثانی جلوگیری از سوء استفاده عده‌ای با نام مفسر قرآن در مساجد را یکی از برکات این طرح دانست و گفت: تعامل متولیان مساجد و توجه جدی روحانیان در تحقق کامل این طرح مهم در استان اهمیت بسزایی دارد.

دبیر ستاد تفسیر آذربایجان شرقی تصریح کرد: برای توسعه این طرح در سطح مساجد، هیأت‌ها و دیگر مراکز استان بایستی اقدامات و هماهنگی های لازم صورت گیرد که درصدد انعقاد تفاهم‌نامه با متولیان امور دینی و فرهنگی مساجد هستیم.

مدیر حوزه علمیه طالبیه گفت: مساجد مطمئن‌ترین مکان برای اجرای طرح تفسیر قرآن کریم هستند؛ از این رو تعامل و همکاری مراکز فرهنگی و هنری با ستاد تفسیر می‌تواند عاملی برای رفع مظلومیت و تعالیم روح بخش قرآن کریم باشد.

حجت الاسلام سیدی ثانی نسبت به اجرای کارگاه‌های آموزشی تفسیر آسان به ائمه جماعت و مفسران روحانی اعلام آمادگی کامل کرد و گفت: فعالیت روحانیان مفسر در مساجد مطمئن‌ترین مسیر برای ترویج مبانی و ارزش‌های الهی قرآن کریم در جامعه است./935/پ202/س
ارسال نظرات