۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۰۹:۴۷
کد خبر: ۸۹۷۱۹
عضو مجلس خبرگان رهبری:

رهبر معظم انقلاب حامی اصلی تقویت علوم انسانی در کشور هستند

خبرگزاری رسا ـ نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، با اشاره دغدغه های رهبر معظم انقلاب اسلامی در تقویت علوم مختلف در کشور، گفت: مقام معظم رهبری همواره حامی اصلی علم و دانش هستند که می تواند درسی برای همه باشد.
آيت الله شفيعي در نمايشگاه
به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در اهواز، آیت الله سیدعلی شفیعی، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، روز گذشته در نشست غدیر، ولایت عشق در دانشگاه علوم پزشکی اهواز، اظهارداشت: آیین جشن و شادی نیز باید به نحو صحیح در گرامیداشت این گونه اعیاد برگزار شود، اما برگزاری این گونه جشن ها به شکلی باشد که لطمه ای به دین وارد نکند.

وی افزود: مراسم جشن و سرور این گونه اعیاد باید به صورت عاقلانه و منظم برگزار شود و این شادمانی ها و صرف هزینه ها باید دشمن شکن باشد؛ وظیفه شرعی و الهی ایجاب می کند که در دانشکده ها و محافل علمی اعیاد قربان و غدیر به نحو احسن گرامی داشته شود.

آیت الله شفیعی با اشاره به این که عید غدیر « عیدالله الاکبر» یعنی عید بزرگ خدا نامیده شده است اظهارداشت: این موضوع نشان می دهد که عید غدیر بزرگترین و برترین عیدی است که خداوند قرار داده است؛ علت بزرگتر بودن و برتر بودن این عید نسبت به اعیاد دیگر در این است که شیعه، امامت را ادامه نبوت و رسالت می داند و بعد از وفات پیامبر اکرم(ص) اگر امامت نباشد که دین را حفظ کند اصلا' نبوتی وجود ندارد.

نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تفاوت دین اسلام و دیگر مذاهب این است که معتقد هستیم که بعد از پیامبر(ص) امامت باید مردم را اداره کند؛ از این رو باید برای ولادت امام نیز مانند ولادت پیامبر مراسم جشن و سرور برگزار شده و عید گرفته شود.

وی در ادامه در خصوص روند تکامل علم، بر تسریع بخشیدن و تقویت به تکامل علمی تاکید کرد و اظهار داشت: پشتیبانی رهبر معظم انقلاب از علم و دانشجویان، اهمیت خاص ایشان به دانشگاه و مسایل دانشجویی و تاکیدات لفظی ایشان به تولید علم نشان می دهد که سیر علم باید تقویت شود به گونه ای که هیچ گونه کمبودی در این زمینه نداشته باشیم و نسبت به کشورهای دیگر نیز در رده بالاتری قرار بگیریم که آثار آن در دانشگاه های کشور محسوس است.

استاد حوزه علمیه و دانشگاه با بیان این که مقام معظم رهبری همواره حامی اصلی علم و دانش هستند که می تواند درسی برای همه باشد، گفت: در این راستا یکی از مناسب ترین برنامه ها، جلسات و نشست های دانشگاه است که خواسته ها و نیازهای دانشجویان و دانشگاه مطرح شود و راه حل های مناسب ارائه شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، در بخش دیگری از سخنان خود نفوذ وهابیت در خوزستان را از آرزوهای دشمنان عنوان کرد و اظهار داشت: ولایتمداری خوزستان راه نفوذ دشمنان به استان را بسته و آنان را کلافه کرده اند؛ هیچ مکتبی اعتقادات وهابیت را نپذیرفته است؛ از این رو قدرت نفوذ درمیان شیعیان ولایتمدار ندارند.

نایب رییس شورای حوزه علمیه خوزستان، با اشاره به این که برخی مسائل را ما به عنوان مذهب عمل می کنیم اما جزء مذهب نیستند اظهارداشت: اگر این مسائل را کنار بگذاریم وهابیون هم نمی توانند هیچ کاری انجام دهند./945/پ202/الف
ارسال نظرات