۱۶ آبان ۱۳۸۹ - ۱۳:۲۹
کد خبر: ۸۹۷۴۹

برگزاری دوره تخصصی تربیت خطیب در اردبیل

خبرگزاری رسا ـ دوره آموزشی تخصصی و تکمیلی تربیت خطیب با حضور سی نفر از روحانیان و مبلغان حوزه علمیه اردبیل برگزار خواهد شد.
برگزاری دوره تخصصی تربیت خطیب در اردبیل
به گزارش خبرگزاری رسا از اردبیل به نقل از روابط عمومی اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل، علی دژبانی، کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: دوره آموزش تخصصی و تکمیلی تربیت خطیب اواخر آبان ماه با حضور سی نفر از روحانیون و مبلغاتی که با موفقیت دوره قبل را طی کرده اند، برگزار می شود.

وی افزود: در این دوره آموزشی موضوعاتی از قبیل وهابیت، بهاییت، صهیونیسم پژوهی، تصوف، مسیحیت، نحله های انحرافی از قبیل شیطان پرستی، سای بابا، اکنکار، اشوو، رام الله، جایگاه تشیع در تاریخ اسلام، سیری در جنبش های اسلامی معاصر، فن سخنوری و خطابه آشنا خواهند شد.

دژبانی هدف از برگزاری این دوره را تربیت خطبای توانمند، متبحر و واجد ویژگی های یک خطیب توانا و برجسته در راستای تامین نیاز جامعه و بهره برداری از ایشان در مجالس تخصصی و علمی عنوان کرد.

کارشناس آموزش و پژوهش اداره کل تبلیغات اسلامی استان اردبیل همچنین از برگزاری دوره آموزش تخصصی فرق و مذاهب ویژه معلمان و مربیان امور دینی و تربیتی منطقه ویژه هشتچین از توابع شهرستان خلخال خبر داد و گفت: این دوره با حضور پنجاه نفر از معلمان و مربیان روز یکشنبه سی ام آبان ماه در منطقه ویژه هشتچین برگزار می شود.

وی گفت: در این دوره آموزشی موضوعاتی از قبیل وهابیت، تاریخچه آن، بررسی زندگی و شخصیت پایه گذار وهابیت، نقد و بررسی اعتقادی وهابیت، پاسخ به شبهات، شیطان پرستی، علل گرایش جوانان به شیطان پرستی، فرقه های انحرافی، بررسی وضعیت موجود شیطان پرستی با حضور حجت الاسلام علی اکبر دریا کناری مورد بحث و بررسی خواهد گرفت.

دژبانی هدف از برگزاری این دوره را ارتقای توانمندی معلمین و مربیان امور دینی و تربیتی در پاسخگویی به شبهات دانش آموزان، ارتقای سطح آگاهی های دینی و مذهبی مخاطبین برنامه در حوزه فرق و مذاهب و توجه آنان نسبت به تهاجم وهابیت و القاء شبهات دانست./935/د102/س
ارسال نظرات